بسیج گردشگری در بین دستگاه‌های اجرایی و مردم در شهر قم تشکیل شود
بسیج گردشگری در بین دستگاه‌های اجرایی و مردم در شهر قم تشکیل شود
دکتر ملایی با تأکید بر لزوم تشکیل بسیج گردشگری در بین دستگاه‌های اجرایی و مردم گفت: برای توسعه صنعت گردشگری در شهر قم باید به ارتباط‌گیری، مخاطب شناسی، جریان سازی، تشکیل بسیج گردشگری و تقویت نگاه علمی در این حوزه توجه کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در نخستین سمپوزیوم استانی نقش‌آفرینی، همگرایی دستگاه‌های ذینفع در توسعه گردشگری شهر قم که به میزبانی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، به تعریف سمپوزیوم پرداخت و اظهار داشت: وجود چهار ویژگی، فکر و اندیشه و خلاقیت، حضور نهادهای دانشگاهی، بحث و گفت و نقد و همچنین حضور افراد متخصص در ماهیت سمپوزیوم قابل‌توجه بوده و امیدواریم به نتایج کاربردی در این حوزه دست پیدا کنیم.
وی به اهمیت حوزه گردشگری در نگاه شورای اسلامی شهر قم و شهرداری توجه کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر قم از دوره چهارم توسعه گردشگری بوده و در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم نیز علاوه بر توجه به گردشگری به مشاغل مرتبط به آن مانند تاکسیرانی نیز با نگاه علمی و تخصصی توجه می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: یکی از نکات مهم در حوزه گردشگری ارتباط‌گیری درست با نهادهای مرتبط و مردم بوده و باید برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر قم از این مهم غافل نشویم تا بتوانیم معرفی خوبی از شهر قم در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشیم.
وی مخاطب شناسی را دومین اصل در جذب گردشگران دانست و ابراز کرد: موضوع مهم دیگر جریان سازی و نیاز سازی در حوزه گردشگری بوده که باید با برنامه‌ریزی نخست برای شهروندان و سپس در سطح ملی و بین‌المللی ایجاد کنیم که می‌توانیم از طریق همکاری با مراکز صداوسیما سایر استان‌ها و ساخت برنامه‌های تبلیغی و ترویجی به این مهم دست پیدا کنیم.
مولایی با درخواست از سایر ارگان‌ها برای انتقال نکات و کاستی‌های حوزه گردشگری به شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم نیازمند همکاری و هم‌افزایی تمام ارگان‌های مرتبط با حوزه گردشگری بوده و باید در حوزه گردشگری بسیج گردشگری تشکیل دهیم.
وی استفاده از ظرفیت‌هایی مانند حوزه علمیه و جامعه المصطفی را نیز موردتوجه قرارداد و اذعان کرد: وجود طلابی از ۱۲۰ ملیت در شهر فرصتی است که برای معرفی شهر قم به جهان باید از آن استفاده کرده و باید جامعه المصطفی و حوزه علمیه نیز برای توسعه گردشگری مذهبی با سایر نهادها همکاری داشته باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در پایان از همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تشکر کرد و گفت: قرار شده بیش از ۸۹ تابلو راهنمایی زائر در سطح شهر نصب شود تا مسافران و زائران به‌راحتی به امکان مذهبی و تاریخی هدایت شوند.