لزوم برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای بانوان در کمیته زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم
لزوم برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای بانوان در کمیته زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم
صدیقه صدیق تقی زاده با تأکید بر نقش زنان به‌عنوان محور خانواده و پرورش‌دهنده نسل آینده گفت: برای حاکم شدن ارزش‌های دینی و خانواده محوری در مدیریت برنامه‌ها و حتی سیما و نظر و معماری شهر باید برنامه‌ریزی‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی تحت نظارت کمیته زنان و خانواده شورای اسلامی شهر اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، صدیقه صدیق تقی زاده به موضوع تصویب کمیته زنان و خانواده در شورای اسلامی شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: بی‌شک حضور پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، مدنی و مدیریت شهری زمانی ارزشمند خواهد بود که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

وی افزایش سلامت و ارتقاء زنان و خانواده را دو دغدغه مهم در جامعه دانست و افزود: برای پیگیری مطالبات زنان در جامعه علاوه بر مشارکت بانوان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نیازمند ساختارهای مناسب برای پیشبرد برنامه‌ها و پیگیری آن‌ها در جامعه هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم، نقش زنان را به‌عنوان محور خانواده و پرورش‌دهنده نسل آینده موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: سهم ارتباط موضوعات اجتماعی به زنان و تفاوت نگرش آنان به موضوعات و همچنین دقت و نکته‌سنجی آنان در مسائل تربیتی و اجتماعی، لزوم حضور زنان را در مراکز تصمیم‌گیری دوچندان می‌کند.

وی نبود زیرساخت‌های مناسب برای حمایت از زنان را یکی از چالش‌های پیش‌روی زنان دانست و ابراز کرد: تا زمانی که پشتوانه قوی تشکیلاتی و ساختاری برای حمایت از زنان در جامعه نداشته باشیم نمی‌توان امید چندانی به توزیع عادلانه سرانه‌ها ازلحاظ ضرورت‌ها و اولویت‌های مسائل زنان و خانواده در برنامه‌ریزی‌ها داشته باشیم.

صدیق تقی زاده تصریح کرد: ازآنجایی‌که آسیب‌پذیری و حساسیت زنان و کودکان در برابر آشفتگی‌های جامعه و شهر بیشتر است لازم بوده تلاش بیشتری برای ایجاد حس امنیت و روح شادابی و سرزندگی در شهر کرده تا بتوانیم هویت بخشی فرهنگی و ارزش‌های الهی دینی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی تشکیل کمیته زنان و خانواده در شورای اسلامی شهر قم را قدمی درراه تحقق خانواده محوری و توجه به زنان دانست و اذعان کرد: برای حاکم شدن ارزش‌های دینی و خانواده محوری در مدیریت برنامه‌ها و حتی سیما و نظر و معماری شهر باید برنامه‌ریزی‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی تحت نظارت کمیته زنان و خانواده شورای اسلامی شهر اجرا شود.