مدیریت مطلوب پسماند نیازمند پیوست فرهنگی است
مدیریت مطلوب پسماند نیازمند پیوست فرهنگی است
دکتر سبحانی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: مدیریت اصولی و مطلوب پسماندها علاوه بر ارتقای ابرازآلات و استفاده از شرکت‌های قدرتمند بخش خصوصی، نیازمند پیوست فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سیدمجتبی سبحانی ثابت روز چهارشنبه در هفتمین نشست روسای سازمان‌های مدیریت پسماند در سالن رضوان شهرداری قم، با قدردانی از ابتکار شهرداری قم در برپایی هفتمین نشست روسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور، یادآور شد: این قبیل جلسات بهترین فرصت برای ایجاد ارزش افزوده و استفاده از تجربه‌های موفق در بهبود خدمات به شهروندان است.

سبحانی ثابت گفت: مجموعه مدیریت شهری با ارتقای خدمات خود در حوزه جمع آوری و دفع پسماند می‌تواند رضایتمندی شهروندان را از شهرداری‌ها و اصل حاکمیت و نظام افزایش دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند برای اینکه بتواند از تجربه موفق کشورهای دیگر بهره ببرد نیازمند پیوست فرهنگی و اجتماعی مستمر دارد.

وی با اشاره به مساله فرهنگ‌سازی در رابطه با مدیریت پسماند و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آن، بیان کرد: مساله فرهنگ پسماند هنوز در بین شهروندان در کلانشهرهای کشور نهادینه نشده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: برای همه امور مرتبط با پسماند مانند تفکیک از مبدأ، ساماندهی زباله‌گردها و انبارهای ضایعاتی و غیره باید پیوست‌های فرهنگی مورد توجه باشد تا این مبحث به صورت منطقی مدیریت شود.

سبحانی ثابت گفت: مشکلات معیشتی یکی از دلایل مهم و اصلی در توسعه پدیده زباله‌گردی است و برای ساماندهی اصولی این پدیده در کنار پیوست‌های فرهنگی باید پیوست‌های اقتصادی لازم نیز دیده شود.