حل آسیب های اجتماعی نیازمند شناخت صحیح از آن است
حل آسیب های اجتماعی نیازمند شناخت صحیح از آن است
فرزند شهید محمد شیخ شعاعی از شهدای غواص دفاع مقدس گفت: برخورد سلبی با آسیب های اجتماعی کمکی به حل معضلات فرهنگی نمی کند و تصمیم گیران فرهنگی باید درک کاملا دقیقی از علت به وجود آمدن این آسیب ها داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، فرزند شهید محمد شیخ شعاعی در جلسه هم اندیشی خانواده شهدای فعال در امور فرهنگی با اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، افزود: توجه به نظرات خانواده شهدا در مسائل فرهنگی و اجتماعی توسط شورای شهر قم بسیار بااهمیت است.
فرزند شهید شیخ شعاعی یادآور شد: آسیب های اجتماعی بهمراه وضع ظاهری شهر مقدس قم دو مساله بسیار مهمی است که باید در مسائل فرهنگی به آنها توجه شود.
وی با اشاره به اهمیت مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به توجه به مکتب و تفکر شهید سلیمانی تاکید کردند و علاوه بر مسائل امنیتی باید در حوزه آسیب ها نیز به سراغ عقاید و افکار این سردار سرافراز جهان اسلام برویم.
شیخ شعاعی اظهار داشت: دعوت از خانواده شهدا برای شنیدن نکته نظرات آنها توسط شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری یک گام رو به جلو در برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی است.
وی ضرورت توجه به سبک مدیریتی شهید سلیمانی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: نگاه شهید سلیمانی در تمام مباحث نگاهی مبتنی بر همگرایی بود و بر مبنای این ویژگی سردار دلها، در مرتبه اول حتی باید آسیب های اجتماعی را نیز بعنوان یک سرمایه اجتماعی قلمداد کنیم تا با بررسی دقیق آنها نسبت به ریشه های ایجاد این معضلات نگاه مبتنی بر واقع بهتری در مدیران شکل بگیرد.
شیخ شعاعی افزود: برخورد سلبی با آسیب های اجتماعی کمکی به حل معضلات فرهنگی نمی کند و تصمیم گیران فرهنگی باید درک کاملا دقیقی از علت به وجود آمدن این آسیب ها داشته باشند. قشر جوان بنا بر ویژگی هایی که دارد به برخی نیازهای روحی و روانی نیازمند است که مدیریت شهری باید تلاش کند راهکار مناسبی برای تخلیه این نیازها بوجود بیاورد.