تخفیف عوارض و بهای خدمات پلاک‌های مجاور زیرگذر بلوار جمهوری اسلامی
تخفیف عوارض و بهای خدمات پلاک‌های مجاور زیرگذر بلوار جمهوری اسلامی
مهندس امرالهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم از اعمال 30 درصد کاهش عوارض و بهای خدمات در املاک مجاور احداث زیرگذر بلوار جمهوری اسلامی ایران از میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام(ره) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی در شانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، با اشاره به لایحه اخذ مجوز ۳۰ درصد کاهش عوارض و بهای خدمات برای املاک مجاور احداث زیرگذر بلوار جمهوری اسلامی ایران از میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام(ره)، بیان کرد: املاک تجاری و مسکونی در نظر گرفته‌شده در این لایحه از دو سال و نیم گذشته با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند و اعتراضات زیادی از شهروندان به شورای اسلامی شهر رسیده است.

وی ادامه داد: اعمال ۳۰ درصد کاهش عوارض و بهای خدمات برای املاک این منطقه درواقع کمک شهرداری قم نسبت به خسارت‌ها و دشواری‌هایی است که شهروندان این منطقه طی نزدیک به سه سال گذشته متحمل شده‌اند.

امراللهی این قبیل طرح‌ها و همدردی‌های شهرداری قم در سایر تقاطع‌های شهری را مسبوق به سابقه دانست و گفت: به دلیل ویلایی بودن پلاک‌های مجاور، هزینه چندانی به مجموعه مدیریت شهری تحمیل نخواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: این لایحه بیشتر برای اثبات این است که شهرداری مشکلات مجاورین این پروژه را درک کرده و بر همین اساس خواستار تخفیفاتی برای آن‌ها شده است و اعتبار این لایحه تا پایان سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

وی در ادامه اخذ مجوز متمم توافقنامه منعقده فی‌مابین شهرداری قم و ورثه یکی از شهروندان را موردتوجه قرارداد و گفت: عرصه مذکور جهت سازش بالغ‌بر ۱۸۰ هزار مترمربع است که به دلیل اینکه رقم این توافق بیش از ۱۰ میلیارد تومان است باید در شورای اسلامی شهر قم مورد تصویب قرار بگیرد.