ساماندهی متکدیان؛ نیازمند همت استانی است
ساماندهی متکدیان؛ نیازمند همت استانی است
آمره با ابراز نگرانی از عدم توجه مطلوب به ساماندهی متکدیان و کارتن خواب ها در سطح شهر قم، اظهار داشت: طبق قانون جمع‌آوری افراد به عهده شهرداری است، اما درمان آن‌ها با دانشکده علوم پزشکی، اشتغال با اداره کار، ارائه مشاوره بر عهده بهزیستی و ارائه آموزش و مدرک بر عهده اداره کل فنی و حرفه‌ای و غیره است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس آمره در حاشیه بازدید از مرکز غربالگری شهر قم اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه شورای عالی اداری کشور که در خصوص ساماندهی متکدیان ابلاغ‌شده است، دو وظیفه بر عهده شهرداری است که شامل جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و متکدیان از سطح شهر و آماده کردن مکانی مناسب در اختیار دیگر ارگان‌ها است.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی اداری در سال ۱۳۷۸ حدود ۱۱ دستگاه مختلف در حوزه ساماندهی متکدیان به عنوان مسئول شناخته اند، که از جمله می توان این دستگاه ها می توان به کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، نیروی انتظامی، دادگستری استان ها، اداره کار و امور اجتماعی، شهرداری، استانداری، فرمانداری، وزارت کشور و صدا و سیما اشاره کرد، هریک از این دستگاه ها وظایفی درخصوص ساماندهی متکدیان دارند که به نظر می رسد این وظایف بنا به دلایلی روی زمین مانده است.

آمره ادامه داد: طبق قانون جمع‌آوری افراد به عهده شهرداری است، اما درمان آن‌ها با دانشکده علوم پزشکی، اشتغال با اداره کار، ارائه مشاوره بر عهده بهزیستی و ارائه آموزش و مدرک بر عهده اداره کل فنی و حرفه‌ای و غیره است.

وی با ابراز نگرانی از عدم توجه مطلوب به ساماندهی مناسب در این زمینه و شرایط خاص شهر مقدس قم، تأکید کرد: این تقسیم وظایف به‌درستی صورت گرفته، اما در مقام اجرا نیاز به تلاش و همکاری بیشتر دوازده دستگاه مربوطه با شهرداری دارد تا وضعیت کارتن‌خواب‌ها و متکدیان شهر ساماندهی گردد.