لزوم تعیین تکلیف ریل راه‌آهن حدفاصل مصلی تا مسجد مقدس جمکران/تأثیر منفی این خطوط بر منظر شهری
لزوم تعیین تکلیف ریل راه‌آهن حدفاصل مصلی تا مسجد مقدس جمکران/تأثیر منفی این خطوط بر منظر شهری
مهندس امرالهی با انتقاد از بلاتکلیفی ریل راه‌آهن حدفاصل مصلی تا مسجد مقدس جمکران گفت: این خط راه‌آهن بر روی منظر بلوار پیامبر اعظم(ص) تأثیر منفی گذاشته و ازلحاظ بهره‌وری و اقتصاد مهندسی توجیه مطلوبی ندارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم به نقل از روزنامه اقتصاد آینده، مهندس روح اله امرالهی در حاشیه جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری که با حضور فرماندار قم در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد با اشاره به مطالعات بازنگری حمل و نقل شهر مقدس قم اظهار داشت: ناظر به خروجی های به دست آمده، قطعه ریل راه آهن حد فاصل رودخانه قمرود تا ایستگاه جمکران در شبکه حمل و نقل ریلی کشور تاثیر بسزایی ندارد.
وی ادامه داد: حفظ این قطعه ریل راه آهن بر سازمان فضایی کالبدی شهر تاثیر نامطلوبی دارد و استخوان بندی شبکه معابر اصلی شهر را بواسطه تحمیل تقاطع های غیر همسطح متعدد تحت تاثیر قرار می دهد.
وی افزود: بار مالی مضاعف ناشی از تقاطع های غیر همسطح متعدد تحمیلی در توان مدیریت شهری نمی باشد،ضمن اینکه بر روی منظر بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم تاثیر منفی می گذارد و از لحاظ بهره وری و اقتصاد مهندسی توجیه مطلوبی ندارد و انتظار می رود مجموعه محترم راه آهن کشوری با مدیریت شهری قم در این موضوع همکاری و حمایت لازم را انجام دهد.