بافت های فرسوده قم؛ ظرفیت مناسبی در اجرای مناسب طرح جهش تولید مسکن است
بافت های فرسوده قم؛ ظرفیت مناسبی در اجرای مناسب طرح جهش تولید مسکن است
مسگری به ظرفیت‌های بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر قم اشاره و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بافت فرسوده باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، بخشی از این چهار میلیون مسکن باید در بافت فرسوده ایجاد شود و قم نیز باید از این ظرفیت استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، گفت: با توجه به عدم صدور مجوز دائم تجاری در پردیسان، صدور مجوز موقت می‌تواند بخشی از مشکلات پردیسان را در این حوزه حل کند.

محمود مسگری به اراضی خارج از محدود شهری اشاره کرد و اظهار داشت: محدوده ۵۶۰ هکتاری ۲۰ کیلومتر تا حرم مطهر فاصله دارد اما به شهر قم الحاق می‌شود درحالیکه نقاطی مانند حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) و حاشیه بلوار جمهوری اسلامی خارج از محدوده شهری هستند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: اولویت بسیار بیشتری وجود دارد که این محدوده‌ها وارد شهر شود و زیرساخت‌های آماده‌ای هم دارند.

وی به ظرفیت‌های بافت فرسوده نیز اشاره و تصریح کرد: مسئله دیگر استفاده از ظرفیت بافت فرسوده است، بخشی از این چهار میلیون مسکن باید در بافت فرسوده ایجاد شود و قم نیز باید از این ظرفیت استفاده کند.