بازدید اعضای شورای شهر قم از خبرگزاری ایسنا
بازدید اعضای شورای شهر قم از خبرگزاری ایسنا
اعضای شورای شهر قم صبح امروز از خبرگزاری ایسنا قم بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، در این بازدید که از خبرگزاری ایسنا صورت گرفت محسن محرری، ماشاالله سعادتمندفر و نرجس نیازمند حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر علی حسینی، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قم به تشریح عملکرد این معاونت پرداخت.

وی در ادامه از وجود زمینه های همکاری با مجموعه شورای شهر خبر داد و گفت:در صورت انجام هم افزایی های مشترک می توان به دستاوردهای مهمی در خصوص ارتقای فرهنگ شهروندی رسید.

حسینی همچنین از ظرفیت های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی نام برد و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی افکار سنجی از میزان رضایت عمومی مردم از طرح های شهری را دارد.

در ادامه ی این نشست، نرجس نیازمند عضو شواری شهر استان قم، بر لزوم همکاری با مجموعه ی جهاد دانشگاهی در خصوص ارتقای فرهنگ خانواده ها تاکید کرد و متذکر شد: باتوجه به بازوی علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی می توان آموزش هایی را در قالب طرح های جامع فرهنگ شهروندی به خانواده ها ارائه داد.

وی بیان کرد: اگر فرهنگ سازی های لازم در خصوص فرهنگ شهری در خانواده ها صورت گیرد، در بسیاری از هزینه های شهری صرفه جویی خواهد شد که در این راستا نقش جهاد دانشگاهی حائز اهمیت است.

نیازمند ضمن تاکید بر انجام طرح های پژوهشی در استان، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم شورای شهر ایجاد مرکز پژوهش های شورای شهر است که در این راستا از ظرفیت دانشگاه ها و چهره های علمی برای پیشبرد این قبیل امور استفاده می شود.

عضو شواری شهر استان قم همچنین بر لزوم همکاری با جهاد دانشگاهی در خصوص اقدامات کمیته بانوان اشاره کرد و گفت: در صورت هم افزایی مشترک نتایج مثبتی در خصوص حل آسیب های اجتماعی و تعارضات در خانواده ها به دست می آید.

در ادامه ی این جلسه محسن صفری، سردبیر خبرگزاری دانشجویان ایران به تشریح عملکرد این خبرگزاری پرداخت و گفت: ایسنا با توجه به ماهیت دانشجویی خود همواره به نشر و تولید اخبار مهم استان در بخش های مختلف می پردازد.

صفری در ادامه از ضریب نفوذ بالای خبرگزاری ایسنا در سطح استان خبر داد و گفت: پوشش اخبار شهرداری و شورای شهر قم تابعی از رویدادها و خدمات مهم شهرداری و همچنین نقد منصفانه و همراه با پاسخگویی مدیران این نهاد است. از جمله مسایلی که در خصوص شهر قم باید به آن پرداخته شود، مساله رشد نامتوازن شهر، ناهمگونی پیوست فرهنگی توسعه شهر و… است.

وی گفت: بر این باور هستیم که مهمترین مشکل بین مسئولان و نخبگان و مردم،عدم مفاهمه دقیق از عملکردها و خواسته ها است. مشکل اینجا است که گفتگوی دوطرفه کمتری شکل می گیرد و مشکلات و مجهولات همیشه مهمترین بخش از نظرات هر دو طرف است. از این روی خبرگزاری ایسنا تمام ظرفیت های خود را برای ایجاد مفاهمه عمومی در شهر و همچنین اجرای طرح گفتگوهای جامع در حوزه مسایل استان و شهر را اجرا می کند.