سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری قم می شود
سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری قم می شود
محرری سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به هزینه های بالایی که صرف نگهداری شهر می شود، اظهار داشت: در زمینه بهره وری در خدمات شهری مشخص شد که سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری شهر هزینه می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) همکاری جهاد دانشگاهی با مجموعه شهرداری در بخش های مختلف را امری مهم تلقی کرد و گفت: نتایج این نظر سنجی به بهبود عملکرد شهرداری کمک می کند.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز پژوهش های شورای شهر قم، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت پژوهشی جهاد دانشگاهی در بحث اشتغال در رشته های معماری و شهرسازی می توان به جمع بندی های مفیدی دست یافت.

محرری افزود: در خصوص وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی و معماری در حال حاضر مشکلات جدی ای وجود دارد چراکه به دلیل شرایط اقتصادی پروژه های عمرانی در استان قم به حداقل رسیده اند.

سخنگوی شورای شهر قم، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی پتانسیل خوبی در شناسایی فرصت های اشتغال پذیری در این رشته های فنی مهندسی دارد.

وی در ادامه به هزینه های بالایی که صرف نگهداری شهر می شود اشاره کرد و افزود: در حوزه خدمات شهری باید گفته که سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری شهر هزینه می شود.

محرری گفت: برای جلوگیری از این هزینه های سنگین باید آموزش های لازم در خصوص بهبود فرهنگ شهروندی صورت گیرد که در انجام این کار نقش جهاد دانشگاهی بسیار مهم است.

سخنگوی شورای شهر قم ضمن تاکید بر لزوم شهر هوشمند، گفت: با فرهنگ سازی صحیح در استان قطعا می توان به شهری با نشاط دست یافت.