امنیت شغلی نگرانی آزاردهنده پرستاران است/تقدیم ۱۰ شهید کرونایی پرستار در قم
امنیت شغلی نگرانی آزاردهنده پرستاران است/تقدیم ۱۰ شهید کرونایی پرستار در قم
علیرضا طریقی رئیس سازمان نظام پرستاری قم اجرا نشدن قانون تعرفه پرستاری به همراه نبود امنیت شغلی را دو مورد از نگرانی‌های آزاردهنده کادر پرستاری قم دانست و اظهار داشت: پرستاران امروز جز اجرای کامل قوانین پرستاری و تأمین نیروی موردنیاز در کنار امنیت شغلی انتظار دیگری از مسئولان ندارند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، علیرضا طریقی امروز در نوزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا ۱۴۵ هزار نفر از کادر پرستاری کشور و ۹ هزار نفر از پرستاران قم به کرونا مبتلا شدند؛ همچنین در این دوران ۱۵۰ پرستار در سطح کشور و ۱۰ پرستار در قم شهید شدند.

وی ادامه داد: وجود کرونا به دنبال گرفتن نفس کشور بود که با مجاهدت و فداکاری کادر درمان و به‌ویژه پرستاران به شماره افتاده است و پرستاران در زمانی که اعضای خانواده از یکدیگر دوری می‌کردند بیماران را عاشقانه به آغوش می‌گرفتند.

به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری قم، پرستاران امروز جز اجرای کامل قوانین پرستاری و تأمین نیروی موردنیاز در کنار امنیت شغلی انتظار دیگری از مسئولان ندارند.

طریقی یادآور شد: امنیت شغلی مسئله مهمی بوده که پرستاران نسبت به آن نگرانی دارند، بستن قراردادهای ۸۹ روزه یک پدیده نامنصفانه در دوران اوج‌گیری کووید۱۹ بود.

وی با بیان اینکه در صورت اجرای کامل قوانین تعرفه پرستاری، امکان ارائه خدمات پرستاری تا درب منازل مردم فراهم می‌شود، گفت: احداث یک مجتمع رفاهی برای پرستاران استان قم انتظاری است که این افراد از مجموعه مدیریت شهری قم دارند.