توجه به حمل و نقل؛ عاملی برای رسیدن به توسعه پایدار شهری
توجه به حمل و نقل؛ عاملی برای رسیدن به توسعه پایدار شهری
بخش حمل ونقل به عنوان زیرساخت توسعه، عامل مهم تحرک بخشی اقتصاد است و کارآمدی و توانمندی آن توسعه همه جانبه کشور را موجب خواهد شد، بی شک رسیدن به توسعه پایدار شهری و عدالت اجتماعی در بخش حمل و نقل در گرو همکاری و مساعی تلاشگران در حوزه حمل و نقل می باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، شورای شهر قم به مناسبت ۲۶ آذرماه؛ روز ملی حمل و نقل پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

۲۶ آذر در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران روز تقدیر و یادآوری فعالان عرصه صنعت حمل و نقل کشور است و به سبب خدمات طاقت فرسای ناوگان بزرگ حمل و نقل و همچنین آگاهی و آشنایی آحاد جامعه با جایگاه حساس و مهم بخش حمل و نقل در چرخه اقتصاد به عنوان روز حمل و نقل انتخاب گردیده است.

این روز یادآور صدور فرمان انقلابی و تاریخی امام راحل(ره) در سال ۱۳۶۲ و در بحبوحه جنگ تحمیلی با هدف اعزام ناوگان بزرگ حمل و نقل به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور است که از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شد.

امروزه در تمامی کشورهای جهان چرخه اقتصاد بواسطه صنعت حمل و نقل به گردش در می آید و این مهم در سایه فداکاری، ایثار و تلاش های شبانه روزی رانندگان متعهد و خدوم محقق می گردد که بی وقفه در راستای پیشبرد اهداف صنعت حمل و نقل کشور قدم بر می دارند و از ارائه هیچ خدمتی به همنوعان خود در این امر دریغ نمی نمایند.

اعضای شورای اسلامی شهرمقدس قم ضمن عرض تبریک روز ملی حمل و نقل ، به بهانه این روز به تمامی دست اندرکاران صنعت حمل و نقل، به ویژه رانندگان، مدیران و همکاران حوزه حمل و نقل مدیریت شهری در شهرکریمه اهل بیت(س) که علاوه بر مجاوران، در خدمت زائران خانم حضرت فاطمه معصومه(س) نیز هستند خداقوت عرض نموده و و موفقیت و سربلندی همه عزیزان زحمت کش در این عرصه را از درگاه خداوند منان مسئلت دارند.

شورای اسلامی شهرمقدس قم