نهاد شوراهای اسلامی باعث رونق و آبادانی کشور شدند
نهاد شوراهای اسلامی باعث رونق و آبادانی کشور شدند
مرتضی حیدری فرماندار قم با رد اتهاماتی که برخی افراد به اصل نهاد شوراهای اسلامی وارد می‌کنند، گفت: این اتهامات قابل قبول نیست چرا که شوراهای اسلامی درکل در سطح کشور باعث رونق و آبادانی کشور شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مرتضی حیدری در همایش شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان قم که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، مرتضی حیدری بیان کرد : حدود ١٢٠ هزار تن از هموطنان عزیز در قالب اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور در زمینه رسیدگی به امور مردم مشغول به خدمت می شوند.
وی گفت: شورا از وعده های انقلابیون و به ویژه وعده های حضرت امام ره بود و مبنای شورا برگرفته از قرآن کریم است و ما مکلفیم بنا به فرمایش قرآن و پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه اطهار ع در امور با مردم مشورت کنیم و آنچه به مصلحت روستا، شهر، بخش، شهرستان و استان هست به کار ببندیم.
فرماندار قم ادامه داد: اکنون دوره ششم شورای اسلامی است و بیش از ٢٠ سال است که به صورت رسمی در حال فعالیت و انجام خدمت به مردم هستند و ما شاهد انتخاب ، تعیین سرنوشت و مشارکت خود مردم در شوراها هستیم.
وی افزود: انتخابات اخیر شوراها نیز با یاری خداوند با شور و شکوه برگزار شد. اگر نیم نگاهی به قبل از انتخابات بیاندازیم، رسانه های خارجی و خیلی از افراد در داخل کشور بر عدم مشارکت مردم در انتخابات دامن می زدند و القا می کردند که انتخابات پرشور نخواهد بود اما به لطف خدای متعال در شهر مقدس قم و سایر نقاط کشور شاهد حضور گسترده مردم بودیم و رئیس جمهور را با عزت، افتخار و اقتدار، و همینطور اعضای محترم شورای اسلامی شهر و روستا را انتخاب کردیم.
حیدری؛ انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر و روستا توسط مردم را به ایشان تبریک گفت و افزود: از خدای متعال طلب می کنم زمینه خدمت شایسته به مردم عزیز ایران و استان قم را برای شما فراهم کند و امیدوارم با خدمت به مردم باقیات الصالحات برای زندگی شما قرار دهد.
فرماندار قم با اشاره به برخی مشکلات و موانع در امور شوراها افزود: هر نهاد و دستگاه اجرایی مشکلات و موانع خاص خود را دارد و اینگونه نیست که دستگاه های اجرایی فاقد مشکلات باشند. شوراها نیز علی القاعده مشکلات و موانعی پیش رو دارند. مضاف بر اینکه در هر دوره نفرات جدیدی به شوراها اضافه می شوند و ممکن است با قوانین آشنایی نداشته باشند.
وی تصریح کرد: در روستاهای بالای ۲۰ خانوار تعدادی به عنوان اعضای شورای اسلامی انتخاب شدند که مکلف به انجام امورات مردم هستند. شوراهای اسلامی شهر و روستا مشکلات مردم را رسیدگی کرده و به دستگاه‌های اجرایی انتقال می‌دهند تا مشکل مردم رسیدگی شود.این نشان می‌دهد که وضعیت مردم به حال خود رها نشده و مایه افتخار است که مسئولین اجرایی به وسیله شوراهای اسلامی ارتباط تنگاتنگ دارند.
فرماندار قم افزود: مشکلاتی در خصوص منتخبین جدید الورود به شوراهای اسلامی مبنی بر عدم آشنایی با قوانین و مقررات وجود دارد که با آموزش های لازم در قوانین و آیین نامه ها این مشکلات حل خواهد شد.
حیدری گفت: تشکیل جلسه امروز با حضور مدیران استانی، با هدف آشنایی اعضای شورا با یکدیگر، پرداختن به نقطه‌نظرات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان و همچنین تبیین قوانین و حدود اختیارات شوراهای اسلامی توسط مدیران اجرایی، قضایی و تقنینی صورت گرفته است.