شورای شهر نیاز به چرخه مدیریتی تخصصی و تعهد دارد/لزوم استفاده از مشارکت‌های مردمی در توسعه شهر
شورای شهر نیاز به چرخه مدیریتی تخصصی و تعهد دارد/لزوم استفاده از مشارکت‌های مردمی در توسعه شهر
حجت‌الاسلام شهرستانی با اشاره به این مهم که در شورای اسلامی شهر قم، قدم های مثبتی برداشته شده است، اظهار داشت: استفاده از مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی در توسعه امکانات اهمیت زیادی دارد و هر کس در جایگاه خودش می‌تواند مشکلات را رفع کند.

به گزاش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار اعضای شورای شهر قم با تأکید بر ضرورت توجه به مدیریت در امور به‌ویژه در حوزه مسائل شهری اظهار داشت: مدیریت در مسائل اهمیت زیادی دارد، فرصت‌ها همیشه در اختیار ما نبوده و باید از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شما عزیزان در شورای شهر مشغول به خدمت هستید و شورا جایی بوده که قدم‌های مثبتی در آن برمی‌دارند و نیاز به چرخه مدیریتی تخصصی و تعهد دارد، گفت: متأسفانه در بسیاری از زمینه‌ها از نظر مدیریت ضعیف هستیم و همواره با شعار زندگی می‌کنیم، اکثر کارهای ما سیستماتیک و براساس برنامه‌ریزی و نظم نیست، درحالی‌که نظم در امور بسیار مهم است.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران عنوان کرد: ایران اگر یک‌صدم دنیا باشد دارای امکانات و ظرفیت‌های زیادی است و ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم و در جایگاهی قرار داشته که می‌توانیم با امکانات موجود قدم‌های مثبتی برداریم.

وی با تأکید بر اینکه در جنبه مدیریتی ضعف زیادی داریم تصریح کرد: این در حالی بوده که ایران می‌تواند در اوج عظمت و قدرت قرار بگیرد، ما می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و در بحث‌های مدیریتی نیز از کشورهای پیشرفته الگو بگیریم.

حجت‌الاسلام شهرستانی تصریح کرد: استفاده از مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی در توسعه امکانات اهمیت زیادی دارد و هر کس در جایگاه خودش می‌تواند مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به اهمیت مشورت در امور عنوان کرد: مشورت کردن اهمیت زیادی در مدیریت دارد، چراکه در مشورت زیان و ضرری نیست و با توجه به جایگاه مهم مشورت در دین باید آن را به‌خوبی تبیین کرد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران یادآور شد: باید بتوان در حل مسائل به اجماع نظر و خرد جمعی رسید و از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کرد، کشورهای پیشرفته حرف اول را در مدیریت می‌زنند و ما بهترین‌ها را داریم به شرطی که درگیر مسائل جنبی نشویم.