پیشگامی فضای مجازی در ایجاد هنجارشکنی‌ها
پیشگامی فضای مجازی در ایجاد هنجارشکنی‌ها
دکتر اسلامی به توطئه دشمنان برای عادی‌سازی ناهنجاری‌ها و اعمال موارد خلاف عفت عمومی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی پیشگام و خط مقدم هنجارشکنی و قبح زدایی در جامعه بوده و لذا مدیریت فضای مجازی از ضروریات است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی امروز در بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: توجه به جایگاه زنان در جامعه و الگوبرداری از حضرت زهرا(س) باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

وی موفقیت زنان قمی در همه عرصه‌های اجتماعی و انقلابی را مایه مباهات دانست و افزود: بانوان قمی در تیم هندبال نیز مانند سایر حوزه‌های دیگر توانستند موفق عمل کنند و امیدواریم شاهد پیروزهایی دیگر بانوان باشیم.

وی از شهروندان خواست حرمت ایام فاطمیه را در مناسبت شب یلدا نگه دارند و ابراز کرد: علاوه بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در دورهمی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اهتمام داشته و از شیوع دوباره ویروس کرونا جلوگیری کنید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، سپس به توطئه دشمنان برای عادی‌سازی ناهنجاری‌ها و اعمال موارد خلاف عفت عمومی اشاره کرد و گفت: وقتی رفتار بعضی از هنجارشکن‌ها و افراد بدحجاب موردبررسی قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود فرآیند عادی‌سازی برای این افراد با موفقیت انجام‌شده است.

وی اهمیت توجه به چادر در شهر قم را موردبررسی قرار داد و اذعان کرد: باید مراقب عادی‌سازی‌های ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بدحجابی در جامعه باشیم و باید بدانیم در فرایند عادی‌سازی دشمن بسیار با ظرافت عمل کرده و بدون آنکه از بانوان بخواهد کشف حجاب کنند عده‌ای را اجیر کرده تا با بی‌حجابی در جامعه ظاهر شوند تا قبح زدایی کند.

وی قبح زدایی را فرصتی برای ظهور افرادی که زمینه بی‌حجابی دارند دانست و تصریح کرد: امروز قبح زدایی این فرصت را ایجاد کرده تا افرادی که جامعه به آن‌ها تا امروز اجازه بی‌حجابی را نمی‌داده با هر پوششی که می‌خواهند ظاهر شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم فضای مجازی را یکی دیگر از ابزار دشمنان برای عادی‌سازی بی‌حجابی عنوان کرد و گفت: فضای مجازی پیشگام و خط مقدم هنجارشکنی و قبح زدایی در جامعه بوده و لذا مدیریت فضای مجازی از ضروریات است.

وی ضمن هشدار دادن برای حضور پر قدرت دشمنان برای ایجاد هنجارشکنی در جامعه خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن با همه قدرت و به‌وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و افراد هنجارشکن به صحنه آمده، بیش از گذشته نیاز به فریضه امربه معروف و نهی از منکر احساس می‌شود.

اسلامی یادآور شد: امروز افراد متدین، جوانان بسیجی و حزب‌اللهی باید وارد صحنه شده و نباید امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه حکومت دانسته و این امر هم به‌موجب قانون اساسی و هم به‌موجب شرع مقدس و هم به‌موجب عقل منطق یک وظیفه همگانی و باید همه برای آن تلاش کنیم است.

وی همبستگی جامعه را در شکست ویروس کرونا مورد توجه قرار داد و گفت: کسی نمی‌تواند بگوید به من ربط ندارد، زیرا اگر بی‌تفاوت باشیم این مشکلات دامن همه جامعه را گرفته و شاهد فروپاشی فرهنگ اسلامی انقلابی جامعه خواهیم بود.