مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعیین شود/لزوم حمایت از آمران و ناهیان
مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعیین شود/لزوم حمایت از آمران و ناهیان
دکتر سبحانی چالش‌های امر به معروف و نهی از منکر را مورد بررسی قرار داد و گفت: باید علل مقاومت‌ها و تقابل‌های ایجادشده در مقابل امربه معروف و نهی از منکر بررسی‌شده و مصادیق مشخص شود تا کسی بنا به اجتهاد خود عمل نکند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت امروز در بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر باید مشخص شود.

وی چالش‌های امر به معروف و نهی از منکر را مورد بررسی قرار داد و افزود: باید علل مقاومت‌ها و تقابل‌های ایجادشده در مقابل امربه معروف و نهی از منکر بررسی‌شده و مصادیق مشخص شود تا کسی بنا به اجتهاد خود عمل نکند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: متأسفانه پشتوانه‌ای برای آمران و ناهیان منکر معلوم نبوده که باید نهادهای رسمی وارد میدان شوند و امروز شاهد شهادت آمران امربه معروف و نهی از منکر هستیم.

وی دشمنان حوزه امربه معروف و نهی از منکر را آگاه دانست و تصریح کرد: ما متأسفانه در حوزه امربه معروف و نهی از منکر بدون کار علمی وارد شده‌ایم و باید هر کاری که انجام می‌دهیم مورد ارزیابی قرار دهیم.

سبحانی ثابت، از فعالیت مزدوران برای قبح شکنی در جامعه خبر داد و گفت: بعضی از مزدوران برای ثبت عکس‌های بی‌حجاب کنار المان‌های خاص پول دریافت کرده تا انقلابی که از قم شروع‌شده را از بین ببرند.

وی توجه به مسائل فرهنگی را مانند توجه والدین به مسائل بهداشتی مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر به مسائل فرهنگی نیز به همین منوال توجه کنیم و مهم نباشد، چند سال دیگر در این مقام باشیم می‌توانیم موفق باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: باید برای ارزیابی اقدامات فرهنگی شاخص‌های ارزیابی تعریف شود تا خروجی برنامه‌ها مشخص شود و باید به تأکید مقام معظم رهبری برای تشکیل اتاق‌های فکری توجه کنیم.