مجموعه مدیریت شهری قم در مباحث فرهنگی نمره قابل قبولی دارد
مجموعه مدیریت شهری قم در مباحث فرهنگی نمره قابل قبولی دارد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد لطفی نیاسر با تأکید بر مظلومیت حوزه فرهنگ، اظهار داشت: نگاه‌های نادرست به مقوله فرهنگ سبب شده تا اصل مسئله فرهنگ زمین‌گیر شود؛ مجموعه مدیریت شهری قم در مباحث فرهنگی در مجموع نمره قابل قبولی دارد، اما از شهرداری کلانشهر قم انتظار این است که اقدامات ریشه‌ای و ماندگار فرهنگی بیشتری را انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد لطفی نیاسر در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، اظهار داشت: حرکت بر محور برنامه‌ریزی و چشم‌اندازهای روشن یکی از نکات امیدبخش کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.
وی ادامه داد: بودجه کل سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی قابل‌مقایسه نیست، اما با این وجود حتی خودی‌ها نیز نسبت به بودجه این سازمان با وجود اهمیت مباحث فرهنگی مطالب نادرستی بیان می‌کنند.
مدیرکل صداوسیما مرکز قم با تأکید بر مظلومیت حوزه فرهنگ، اظهار داشت: نگاه‌های نادرست به مقوله فرهنگ سبب شده تا اصل مسئله فرهنگ زمین‌گیر شود؛ اگر بهترین اقدامات عمرانی در یک جامعه انجام شود اما مسئله فرهنگ درست نشود، آسیب‌ها و مشکلات کنونی حل نمی‌شود و ممکن است معضلات دیگری نیز ایجاد شود.
به گفته وی، تا زمانی که فرهنگ مصرف انرژی، مصرف نان، مصرف ترافیکی، مصرف خودرو و غیره اصلاح نشود با توسعه زیرساخت‌ها در این موضوعات، اتفاقی در تغییرات پایه‌ای جامعه اتفاق نخواهد افتاد.
لطفی نیاسر اذعان کرد: آن چیزی که در سطح کلان از استان قم انتظار می‌رود، حل مشکلات کلان فرهنگی کشور است، اما با این وجود تاکنون توجهی که به حوزه صنعت و غیره شده بسیار بیشتر از موضوعات فرهنگی بوده است؛ فرهنگ اصولاً در موضوع کاری بسیاری از مدیران استانی حضور ندارد و برخی صرفاً به شعار در این حوزه بسنده می‌کنند.
وی ادامه داد: شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری قم در مباحث فرهنگی در مجموع نمره قابل قبولی دارد، اما از شهرداری کلانشهر قم انتظار این است که اقدامات ریشه‌ای و ماندگار فرهنگی بیشتری را انجام دهد.
مدیرکل صداوسیما مرکز قم تأکید کرد: کار کردن در حوزه شهدا وظیفه ذاتی تمام دستگاه‌های اجرایی است و باید در اجرای این قبیل از برنامه‌ها بساط تشکر و قدردانی‌های آزاردهنده از مدیران کل ادارات جمع شود و خاطر مردم از تکرار برخی اسامی زخمی نشود.