تقاطع غیرهمسطح میدان ولی عصر(عج) قم تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد
تقاطع غیرهمسطح میدان ولی عصر(عج) قم تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد
رئیس کمسیون عمرانی و حمل‌ونقل شورای شهر قم از تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولی‌عصر(عج) تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم ، روح‌الله امراللهی با بیان حوزه‌های کاری کمسیون عمرانی و حمل‌ونقل شورای شهر اظهار داشت: این کمیسیون در دو حوزه عمرانی مناطق و زیرمجموعه آن سازمان توسعه عمرانی فعالیت دارد، همچنین بخش حمل‌ونقل که معاونت حل و نقل ترافیکی به همراه سازمان اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی، سازمان پایانه‌های حمل‌ونقل، سازمان پایانه‌های شهری و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک از زیرمجموعه‌های این بخش از کمسیون هستند.

رئیس کمسیون عمرانی و حمل‌ونقل شورای شهر قم با ارائه آماری از سرفصل بودجه شهرداری قم ابراز کرد: بودجه جاری شهرداری قم ۴۰۰ میلیارد تومان و بودجه عمرانی ۱۴۰۰ میلیارد تومان قرار داده شده اما عملاً بودجه‌های مربوط به کمسیون عمرانی و حمل‌ونقل حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به دخیل بودن تمام اعضای شورا در این کمسیون افزود: در حوزه عمران چند لایحه داشتیم مثل ‌ترمیم نوار حفاری و لایحه پارکینگ‌های طبقاتی که مناقصه انجام‌شده اما به دلیل موانع تملک وارد فاز عملیاتی نشده و پروژه غیرهمسطح بلوار فردوسی و پیامبر اعظم(ص) که مناقصه انجام شده و به‌زودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.
امراللهی تکمیل و افتتاح تقاطع شهید کریمی و پیامبر اعظم(ص) را یکی از خدمات سازمان توسعه عمرانی برشمرد و گفت: سازمان توسعه عمرانی چند تقاطع را که ردیف مشخص بودجه ای در دستور کار خود دارد، اما تا پایان سال جاری تقاطع میدان ولی‌عصر(عج) به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی مترو را مهم‌ترین بخش حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خواند و تصریح کرد: با وجود مطالعات زیادی که در زمینهٔ مترو قم انجام شد اما تغییراتی را در خطوط و ایستگاه‌ها با تائید و مصوب کمسیون ماده پنج، در شورای شهر و شورای ترافیک استان انجام شد، خط B مترو نیز در همان راستا و با مطالعات فراوان جانمایی شده است.

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه کارشناسی‌های بسیاری با جنبه‌های شهری و اجتماعی درباره خط B مترو قم انجام‌شده عنوان کرد: مترو قم دارای ۱۴ ایستگاه قطعی است که خط B مترو از پردیسان شروع و تا چهارراه بازار امتداد دارد که به خاطر دغدغه‌هایی مثل تیمچه و بازار نو به‌وسیله یک ایستگاه تبادلی و بینابینی از زیر سطح به خط A مترو متصل خواهد شد.
وی با تأکید بر ضرورت افزایش خطوط مترو افزود: پیش‌بینی ما پس از تکمیل خط A مترو این است که با ایجاد ایستگاه تبادلی بین بلوار خلیج‌فارس و فرودگاه امام(ره)، افراد در مدت زمان ۴۰ دقیقه با استفاده از قطار سریع‌السیر به فرودگاه امام خمینی(ره) خواهند رسید.
امراللهی با بیان ضرورت جانمایی پایانه جنوب شهر خاطرنشان کرد:برای عدم تمرکز جمعیت و ترافیک شهری باید آرامستانها، پایانه‌ها و پارک‌سوارها در چهارگوشه شهر قرار بگیرند. وی افزود: متأسفانه اتوبوس‌های شهری بسیار فرسوده است همچنین به دلیل افزایش قیمت‌های اتوبوس نسبت به سال‌های گذشته شاید خرید این نوع اتوبوس‌ها ناممکن باشد اما ابا تعریف بودجه شهرداری و دولت امکان بازسازی و تعمیر اتوبوس‌های شهری وجود خواهد داشت.