لزوم بازنگری ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های واگذارشده به مراکز دولتی، غیردولتی و علمی/ بسیاری از واگذاری‌ها غیرکارشناسی است
لزوم بازنگری ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های واگذارشده به مراکز دولتی، غیردولتی و علمی/ بسیاری از واگذاری‌ها غیرکارشناسی است
مسگری با تأکید بر لزوم بازنگری هزار هکتار زمین‌های واگذارشده به مراکز دولتی،غیردولتی و علمی گفت: زمین‌ها بدون کارشناسی درست و بیش از نیاز واقعی این مراکز، در اختیار آن‌ها قرارگرفته و باید بررسی مجددی روی متراژ زمین‌ها انجام شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، به دستاوردهای سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به شهر قم در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به مطالبات مردم برای تهیه مسکن، یکی از مصوبات هیئت دولت تأمین زمین برای ساخت مسکن ملی بود.

وی محدودیت تأمین زمین در شهر قم را یادآور شد و افزود: یکی از راهکارهای تأمین زمین، استفاده از زمین‌های است که به ارگان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین مراکز علمی واگذارشده و طبق قانون بسیاری از آنان بعد از گذشت چند سال هنوز اقدام به ساخت نکرده‌اند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم، متراژ زمین‌های واگذارشده را غیر کارشناسی دانست و ابراز کرد: زمین‌ها بدون کارشناسی درست و بیش از نیاز واقعی این مراکز، در اختیار آن‌ها قرارگرفته و باید بررسی مجددی روی متراژ زمین‌ها انجام شود.

وی پیشنهاد بررسی مجدد نیازهای مراکز دولتی وابسته به حوزه‌های علمیه را با توجه به نیاز ارائه داد و گفت: زمین‌های واگذارشده به مراکز علمیه با محوریت حوزه علمیه موردبازنگری قرارگرفته و با توجه به نیاز، زمین در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

مسگری ادامه داد: بعد از مشخص شدن متراژ موردنیاز، دولت نیز در ساخت مراکز علمیه که موردتوجه جهان تشیع است به حوزه علمیه کمک کرده تا بتوانیم علاوه بر تأمین نیاز حوزه به مراکز علمی پژوهشی، بخشی از نیازهای شهر را نیز تأمین کنیم.

وی زمین‌های مراکز علمی دانشگاهی را نیز نیازمند بررسی خواند و تصریح کرد: در حال حاضر هزار هکتار در اختیار مراکز دولتی و غیردولتی و همچنین علمی بوده که اگر بتوانیم ۸۰۰ هکتار آن را برای مسکن آزاد کنیم کار بزرگی انجام خواهد شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم، اختصاص ۵۶۰ هکتار به شهر قم را نیز مبارک خواند و گفت: چنانچه سهم شهرداری نیز در این ۵۶۰ هکتار دیده شود بازهم باوجود ریل آهن و نبود زیرساخت مشکلاتی در این ۵۶۰ هکتار وجود دارد، درحالی‌که این هزار هکتار تمام زیرساخت‌های لازم را دارد.