حماسه ۱۹دی مردم قم؛ برگ زرینی در تاریخ مبارزه ملت ایران است
حماسه ۱۹دی مردم قم؛ برگ زرینی در تاریخ مبارزه ملت ایران است
حماسه فراموش نشدنی مردم قهرمان قم در 19 دی 1356 که هم نگهبانی از کیان اسلام و مرجعیت بود و هم اعلام پشتیبانی از امام خمینی(ره) برگ زرینی در تاریخ مبارزه ملت ایران با طاغوت است که هرگز فراموش نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، شورای اسلامی شهر قم به مناسبت سالروز حماسه مردم قم در نوزدهم ۱۹ دی سال ۵۶ پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
۱۹ دی از نقاط اوج حیات ملت ایران بود. مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی)

حماسه فراموش نشدنی مردم قهرمان قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ که هم نگهبانی از کیان اسلام و مرجعیت بود و هم اعلام پشتیبانی از امام خمینی(ره) برگ زرینی در تاریخ مبارزه ملت ایران با طاغوت است که هرگز فراموش نخواهد شد.

در ایامی که ظلم و استبداد رژیم ستمشاهی به اوج خود رسیده و مردم منتظر جرقه ای برای انفجار احساسات انقلابی و مقدس خود بودند تا بساط پوشالی رژیم دست نشانده آمریکا را برچینند قیام ۱۹ دی مردم غیور قم آنچنان نور امیدی در دل انقلابیون روشن کرد که به سالی نکشید تا انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید.

در این روزها که مردم شهرکریمه اهل بیت(س) مشغول اقامه عزای آل الله هستند، همزمان دهه نورانی بصیرت هم به نقطه اوج خود رسیده و یاد آن روزهای سخت مبارزه و جهاد در اذهان عمومی روشن گشته و اهل قم یکپارچه در بیعتی مجدد ، سراپا گوش به بیانات روشن بخش ولی امر مسلیمن خواهند بود تا مانند همیشه دل های خود را به نور بیانات بصیرت افزای رهبر معظم انقلاب روشن کنند.

تردیدی نیست که این ملت بزرگ در راه دفاع از آرمان های نظام وانقلاب حماسه های جاودان و تاریخ سازی را خلق کرده است که در هر برهه و هنگامه بروز فتنه، بصیرت هوشمندی و اوج وفاداری به نظام و ولایت خود را به نمایش گذاشته است.

اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم، ضمن تشکر و قدردانی از تمامی ملت سرافراز و همیشه هوشیار ایران اسلامی به خصوص مردم انقلابی شهر خون و قیام و حوزه‌های علمیه و عالمان دین که همیشه در همه عرصه‌ها از پیشتازان انقلاب اسلامی بودند، یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهداء نوزدهم دی قم را گرامی می‌دارد و تمام مردم ولایی را به شنیدن بیانات رهبر خردمند انقلاب دعوت می نماید.

شورای اسلامی شهر قم