تاکنون الگوی مشخصی برای معماری اسلامی ارائه نشده است
تاکنون الگوی مشخصی برای معماری اسلامی ارائه نشده است
مالکی نژاد با بیان اینکه معماری اسلامی یکی از مباحث مهمی بوده که با گذشت چندسال از تأکید مقام معظم رهبری هنوز برون داد خارجی آن در شهر مشاهده نمی‌شود، کفت: باوجود اینکه تأکیداتی زیادی بر معماری اسلامی توسط افراد مختلف شده اما هنوز یک الگوی عینی برای استفاده عموم مردم معرفی یا فرهنگ‌سازی نشده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن مالکی نژاد امروز در بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، مشکل نماهای رومی را مورد توجه قرار داد و گفت: با وجود نگرانی و اخطارهای مختلف همچنان شاهد اجرای این نماها در شهر هستیم.

وی با بیان اینکه معماری اسلامی یکی از مباحث مهمی بوده که با گذشت چندسال از تأکید مقام معظم رهبری هنوز برون داد خارجی آن در شهر مشاهده نمی‌شود، افزود: باوجوداینکه تأکیداتی زیادی بر معماری اسلامی توسط افراد مختلف شده اما هنوز یک الگوی عینی برای استفاده عموم مردم معرفی یا فرهنگ‌سازی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: در طراحی مجتمع‌های پردیسان سالن یا محلی برای نمازخانه دیده نشده و هم‌اکنون این مسئله معضلات زیادی برای خانواده‌ها به وجود آورده است.

وی با اشاره به‌ضرورت رعایت پیوست‌های فرهنگی در ساخت‌وسازهای جدید در پردیسان اذعان کرد: در نهضت تولید مسکن با استفاده از مشاوران بومی باید تمام پیوست‌های فرهنگی به‌صورت کامل رعایت و در نظر گرفته شود.

مالکی‌نژاد با بیان اینکه شهروندان از هزینه بالای صدور پروانه ساختمان گلایه دارند، عنوان کرد: برخی از شهروندان نیز معتقدند نظارت‌های سازمان نظام‌مهندسی ساختمان بیشتر جنبه سوری است و مهندسان به‌صورت نقطه‌ای نظارتی بر ساخت‌وساز ندارند.