قوانین دست‌وپاگیر خروجی صنعت ساختمان را کاهش داده است
قوانین دست‌وپاگیر خروجی صنعت ساختمان را کاهش داده است
دکتر دهناد از وجود بروکراسی و قوانین دست‌وپا گیر، به‌عنوان یکی از عوامل مهم در کاهش خروجی و استقبال شهروندان به پایبندی به اصول و مقررات ساخت‌وساز یاد کرد و گفت: باید کمیته مشترکی بین شورای اسلامی شهر و سازمان نظام‌مهندسی قم برای حل معضلات و مشکلات کنونی شهروندان تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سیدمحمد حسین دهناد امروز در بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، اظهار داشت: صنعت ساختمان به دلیل ارتباط مستقیم با ۱۳۰ صنعت دیگر، یکی از کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین صنایع در اشتغال و رونق اقتصادی بوده که لازم است تا نگاه راهبردی در این صنعت عملیاتی شود.

وی با اشاره به اهمیت بخش ساختمان در درآمدهای مجموعه مدیریت شهری، گفت: بخش ساختمان از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری‌ها است و از اهمیت خاصی در پیشبرد برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری برخوردار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: به‌رغم اتفاقات خوبی که در حوزه خدمات غیرحضوری در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان انجام‌شده اما هنوز وجود برخی قوانین دست‌وپا گیر، مانع از خروجی‌های مطلوب و رضایت شهروندان شده است.

وی با بیان حجم بالای نارضایتی شهروندان از حوزه ساخت‌وساز تصریح کرد: باید کمیته مشترکی بین شورای اسلامی شهر و سازمان نظام‌مهندسی قم برای حل معضلات و مشکلات کنونی شهروندان تشکیل شود.

دهناد در ادامه یادآور شد: ایمن‌سازی مجاور کارگاه‌های بزرگ ساختمانی و پیاده راه‌ها یکی از مباحثی است که شهرداری قم با همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک بر آن ورود پیدا کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: شهرداری قم از رونق و توسعه ساختمان‌های سبز برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی حمایت می‌کند.