پیشروی ساختمان‌ها در قم نگران‌کننده است/وضعیت ساکنان بافت تاریخی مناسب نیست
پیشروی ساختمان‌ها در قم نگران‌کننده است/وضعیت ساکنان بافت تاریخی مناسب نیست
محرری با بیان اینکه مسئله پیش روی در ساختمان‌های تازه‌ساخت قم به شدت نگران‌کننده است و ناظران و مهندسان گزارشی از این تخلفات را ارائه نمی‌دهند، گفت: برای جلوگیری از پیش روی‌های ساختمانی باید کنترل‌های به‌موقع و میدانی مورد توجه نظام‌مهندسی و شهرداری باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری امروز در بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، اظهار داشت: با روند کنونی، در آینده ساختمان‌های قم با پیش‌روی‌هایی که انجام می‌شود، فاقد حیاط خواهد بود و آیندگان قضاوت نامطلوبی در خصوص مسئولان کنونی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مسئله پیش روی در ساختمان‌های تازه‌ساخت قم به شدت نگران‌کننده است و ناظران و مهندسان گزارشی از این تخلفات را ارائه نمی‌دهند، گفت: برای جلوگیری از پیش روی‌های ساختمانی باید کنترل‌های به‌موقع و میدانی مورد توجه نظام‌مهندسی و شهرداری باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در مسئله تکریم ارباب‌رجوع و مراجعه غیرحضوری اقدامات بسیار مطلوبی در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قم انجام‌گرفته ولی در برخی امور همچنان شهروندان از وضعیت موجود ناراضی هستند.

محرری با انتقاد از رونق روبه افزایش استفاده از نماهای رومی، گفت: نماهای رومی و غیربومی در قم وضعیت نامطلوبی دارد می‌کند.

وی با اشاره به خودنمایی نماهای رومی نیز ابراز کرد: هم‌اکنون مشخص نیست دقیقاً نماهای رومی باید در کدام مرحله از احداث ساختمان توسط کدام نهاد بررسی و جلوگیری شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: در احداث پروژه‌های مسکونی و تجاری در شهر قم باید از ظرفیت مشاوران بومی استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به معضل بافت‌های تاریخی قم گفت: ما در خصوص بافت‌های تاریخی باید از آرمان‌گرایی فاصله بگیریم و با واقعیت‌های موجود خودمان را هماهنگ کنیم، چراکه با ادامه وضعیت بافت‌های تاریخی قم وضعیت سکونت و اقبال شهروندان به این بافت‌ها بدتر خواهد شد.