در حوزه مسکن باید به دنبال نگاه‌های تخصصی و منطبق با واقع باشیم
در حوزه مسکن باید به دنبال نگاه‌های تخصصی و منطبق با واقع باشیم
دکتر اسلامی با بیان اینکه مدافعان بافت‌های تاریخی حاضر به سکونت در این محدوده نیستند، اظهار داشت: تا زمانی که مسئله مسکن در کشور به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای مطرح است، باید نسبت به افزایش ظرفیت مسکن به دنبال نگاه‌های تخصصی و منطبق با واقع باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی امروز در بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، سالروز تاریخی ۱۹ دی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: قیام مردم قم در دی‌ماه سال ۵۶ ، منشأ قیام‌های سلسله واری شد که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار تصویری روز گذشته با جمعی از مردم قم، تصریح کرد: حفظ وحدت و انسجام دینی در کنار تقویت غیرت دینی عموم مردم، عمل به‌موقع به وعده‌های داده‌شده، نظارت عمومی، شفافیت و مبارزه با ویژه خواری و رانت از مهم‌ترین مسائلی بود که رهبری بر آن‌ها تأکید داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر سالگرد شهادت سردار شهید احمد کاظمی در دی‌ماه سال ۱۳۸۴، ابراز کرد: کلمات و سخنان این شهید برای روزگار امروز ما کاملاً راهگشا است و زندگی این سردار رشید اسلام سرشار از اخلاص و بندگی خداوند متعال بود.

وی مسئله تخلفات ساختمانی و بررسی آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: برای کاهش تخلفات ساختمانی در قم باید مسئله نظارت مورد توجه جدی قرار بگیرد.

اسلامی با اشاره به قرارگیری ۳۱۵ هکتار از بافت شهری قم در قالب بافت تاریخی، اذعان کرد: بسیاری از خانه‌های موجود در این محدوده ویژگی بافت تاریخی را ندارند و از طرفی این مسئله به کاهش قیمت این خانه‌ها و اعتراض شهروندان قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مدافعان بافت‌های تاریخی حاضر به سکونت در این محدوده نیستند، اضافه کرد: تا زمانی که مسئله مسکن در کشور به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای مطرح است، باید نسبت به افزایش ظرفیت مسکن به دنبال نگاه‌های تخصصی و منطبق با واقع باشیم.

وی با اشاره به طرح شورا مبنی بر الزام شهرداری بر تهیه و تدوین پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم انتظار می‌رود تا به‌صورت جدی‌تری نسبت به این مسئله ورود پیدا کند.