تخصیص اعتبارات قابل‌توجه به حوزه زنان قم در سفر اخیر رئیس‌جمهور/تقدیر از تشکیل کمیته بانوان و خانواده در شورای شهر قم
تخصیص اعتبارات قابل‌توجه به حوزه زنان قم در سفر اخیر رئیس‌جمهور/تقدیر از تشکیل کمیته بانوان و خانواده در شورای شهر قم
نیازمند رئیس کمیته امور بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم، گفت: با رایزنی و تلاش‌های انجام‌شده برای بهبود و ارتقای جایگاه زنان و دختران جامعه، اعتبارات قابل توجهی در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به قم اختصاص پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند با اشاره به رویکرد تخصصی کمیته بانوان و خانواده شورای شهر قم برای توسعه و ارتقای جایگاه زنان، اظهار داشت: کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم در طول یک ماه که از تشکیل آن می‌گذرد، با تشکیل هسته‌های علمی و فکری و جلسات متعدد با اقشار مختلف بانوان مهم‌ترین مسائل و مشکلات این حوزه را احصاء کرده که در سفر ریاست جمهوری، با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده مطرح نمودیم.
وی با بیان اینکه سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به قم، دستاوردهای پرباری برای مردم داشته است، ابراز کرد: امید است با هوشمندی و با مدیریت برنامه‌ریزی‌شده این منابع و امکانات و نظارت بر روند اجرای آن بیشترین بهره را به مردم و شهروندان قمی برساند.
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم خاطرنشان کرد: ازجمله این مسائل مطرح‌شده در این سفر به معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، مسئله آسیب‌های اجتماعی، وضعیت اشتغال زنان، وضعیت مسکن خانواده‌های با فرزند بیشتر و کمبود محیط‌های نشاط شهروندان ازجمله یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان بود.
وی با تأکید بر اینکه در همین راستا اعتبارات ویژه‌ای به قم اختصاص یافت که ازجمله تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای تجهیز یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان در جلسه اداری با حضور رئیس‌جمهوری بود، گفت: تخصیص اعتبارات ویژه آسیب‌های اجتماعی و مشاوره نیز از مباحثی بود که در شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهوری مورد تصویب قرار گرفت.
نیازمند در ادامه به بازدید معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از نمایشگاه مشاغل خانگی سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم اشاره کرد و افزود: با نظر مساعد معاون رئیس‌جمهوری بنا شد تا اعتباراتی به برخی مشاغل خانگی موفق زنان قم تعلق بگیرد.
وی تصریح کرد: معاون امور زنان رئیس‌جمهور با استقبال از تشکیل کمیته بانوان و خانواده، این کار را الگوی مناسبی مبنی بر استفاده سایر شهرها از تجربه شورای اسلامی شهر قم در تشکیل کمیته بانوان دانستند و همچنین رئیس‌جمهور بر حل آسیب‌های اجتماعی و اهمیت جایگاه خانواده تأکید کردند که امیدواریم با حمایت‌های دولت گام‌های بزرگی را در این حوزه برداریم.