ارائه خدمات مناسب غیرحضوری و هوشمند به شهروندان از دغدغه‌های مدیریت شهری قم
ارائه خدمات مناسب غیرحضوری و هوشمند به شهروندان از دغدغه‌های مدیریت شهری قم
محرری با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه شورای شهر ششم ارائه خدمات مناسبت، با سرعت بیشتر و ترجیحاً به‌صورت غیرحضوری بر اساس نیازهای مردم است، اظهار کرد: سعی کردیم ارتباط مردم با شهرداری بیشتر شود و در فرآیندها نیز با محوریت خدمات غیرحضوری و هوشمند تسهیل ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در برنامه رادیویی مردم و مسئولان که از رادیو قم پخش شد، با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه شورای شهر ششم ارائه خدمات مناسبت، با سرعت بیشتر و ترجیحاً به‌صورت غیرحضوری بر اساس نیازهای مردم است، اظهار کرد: سعی کردیم ارتباط مردم با شهرداری بیشتر شود و در فرآیندها نیز با محوریت خدمات غیرحضوری و هوشمند تسهیل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اداره شهر باعظمت قم است که با توجه به افزایش تورم و کاهش درآمدهای شهرداری بسیار کار مشکلی است، افزود: برای سال جاری دو هزار میلیارد ریال هزینه‌های جاری لحاظ کردیم که شامل حقوق کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف شهرداری، نظافت شهر، پلیس ساختمان، نگهداری پارک‌ها و … بوده که کار سنگینی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه علیرغم سنگینی هزینه‌ها، تلاش شده پرداخت‌ها با تأخیر مواجه نشود ابراز کرد: دغدغه بعدی شورا توجه به مسائل فرهنگی شهر است که در دوره‌های قبل کمتر لحاظ شده بود و کمیسیون فرهنگی شورا و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در این زمینه اقدامات خوبی را در دست اجرا دارند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، درخواست مردم است و ما نیز در شورا دنبال آن هستیم، گفت: پروژه جمهوری در منطقه دو تقریباً مراحل پایانی بازگشایی‌ها را دارد، بلوار شهیدان برقعی تقریباً مراحل نهایی را طی کرده و در حال جدول‌گذاری است.

محرری ادامه داد: فاز سه شهید روحانی در منطقه یک تقریباً در حال بهره‌برداری است، همچنین فاز پنج عمار یاسر که از پروژه‌های سنگین شهر است بخشی از عملیات اجرایی آن از معلم تا کوچه ممتاز در حال اجراست.

وی با تأکید بر اینکه مونوریل یک مشکل اساسی برای مدیریت شهری شده که نه می‌توانیم ادامه دهیم و نه در این مرحله بمانیم، یادآور شد: به دستور رئیس‌جمهور مقرر شد کمیته‌ای برای مشخص شدن وضعیت مونوریل تشکیل و ظرف سه ماه تعیین تکلیف شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: در خصوص مترو فاز اول از خط یک مترو پیشرفت‌های خوبی داشته و امیدواریم امسال تست گرم انجام شود و با تأکید رئیس‌جمهور سرعت بیشتری به احداث آن داده شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به تخصیص جوایز مختلف برای افرادی که از ابتدای سال تا ۲۲ بهمن عوارض را به‌صورت نقدی پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: از همه شهروندان درخواست داریم بدهی‌های خود را پرداخت و کمک کنند تا مدیریت شهری بتواند با دست بازتر به مردم خدمت‌رسانی کند.