عزم مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی/ فعالیت ۳۳۰۰ تاکسی با عمر بالای ۱۰ سال در قم
عزم مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی/ فعالیت ۳۳۰۰ تاکسی با عمر بالای ۱۰ سال در قم
دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: طرح‌های مختلفی در سازمان نظارت بر تاکسی‌رانی ازجمله سرویس‌های مدارس، تاکسی زائر، تاکسی مارکت و ... در حال تدوین است که اجرای این طرح‌ها نیازمند نوسازی ناوگان است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر محمدحسین دهناد در بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز اعطای زمین معادل حداکثر مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به سازمان نظارت بر تاکسیرانی قم بابت فروش و سپرده‌گذاری در یکی از بانک‌های استان جهت ارائه تسهیلات حمایتی به رانندگان تاکسی و امهال پنج‌ساله برای بازگشت معادل فوق به شهرداری گفت: ناوگان تاکسیرانی قم بیش از ۱۸ درصد از تردد و جابه‌جایی‌های سطح شهر را انجام می‌دهند ولی دولت در سنوات گذشته حمایتی از نوسازی این ناوگان صورت نداده است.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلفی در سازمان تاکسی‌رانی ازجمله سرویس‌های مدارس، تاکسی زائر، تاکسی مارکت و … در حال تدوین است که اجرای این طرح‌ها نیازمند نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در حال حاضر از بیش از پنج هزار و ۸۰۰ تاکسی موجود در قم سه هزار و ۳۰۰ تاکسی عمر بالای ۱۰ سال دارند، گفت: لایحه تنظیم‌شده این است که زمینی به سازمان تحویل شود تا با تبدیل آن به وجه نقد و سپرده‌گذاری در یکی از بانک‌ها بتوانیم تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پایین به تاکسی‌داران بدهیم تا با فروش خودروی فعلی و آورده ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی بتوانند نسبت به نوسازی تاکسی خود اقدام کنند.

دهناد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح می‌توانیم سالانه حدود ۵۰۰ تاکسی را نوسازی کرده و وضعیت بهتری را از حیث حمل‌ونقل و ارائه خدمات به همشهریان و زائران شهر کریمه اهل‌بیت (س) رقم بزنیم.