اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان به حوزه شهرسازی در بودجه ۱۴۰۱/پیش‌بینی ردیف بازسازی و تملک خانه‌های تاریخی برای نخستین بار در قم
اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان به حوزه شهرسازی در بودجه ۱۴۰۱/پیش‌بینی ردیف بازسازی و تملک خانه‌های تاریخی برای نخستین بار در قم
مهندس امراللهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم از اختصاص 600 میلیارد تومان در بودجه 1401 به حوزه شهرسازی و عمران خبر داد و گفت: بازسازی و خرید خانه‌های تاریخی نیز برای اولین بار در بودجه دیده‌شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران، به تدوین بودجه شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: در فرآیند تدوین بودجه شهرداری، یکی از بخش‌های مهم حوزه کمیسیون شهرسازی و معماری است.

وی وظیفه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا را انجام مطالعات شهرسازی و تملک و بررسی پروژه‌های شهرسازی دانست و افزود: در بخش مطالعات حدود ۱۰ میلیارد تومان و در بخش طراحی و اجرا نیز مبلغی بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که بازسازی و خرید خانه‌های تاریخی نیز برای نخستین بار در بودجه دیده‌شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بخش تملکات که شامل تصرفات و غرامت‌های ملکی می‌شود، نیز مبلغی بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌شده است.

وی اعتبار مجموعه حوزه شهرسازی در سال ۱۴۰۱ را عددی بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این اعتبار پروژه‌های اجرایی، کف سازی، آرام‌سازی و جداره سازی و همین‌طور ساماندهی بافت تاریخی، ساماندهی بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی دیده‌شده است.

امراللهی لازمه اجرای تمام برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در بودجه سال ۱۴۰۱ را حمایت‌های مدیریت عالی استان دانست و ابراز کرد: باید مدیریت عالی استان و مدیریت شهری در کنار هم قرار گیرند تا بتوانیم شهر را با سرعت و کیفیت به سمت توسعه حرکت دهیم.