افزایش قیمت خودرو و لوازم‌یدکی چالش نرخ‌گذاری کرایه‌های تاکسی/رانندگان متضرر وضع موجود هستند
افزایش قیمت خودرو و لوازم‌یدکی چالش نرخ‌گذاری کرایه‌های تاکسی/رانندگان متضرر وضع موجود هستند
مهندس امراللهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: چنانچه قیمت لوازم‌یدکی و خودرو را در 5 سال گذشته مورد بررسی قرار دهیم، شاهد افزایش حداقل 5 برابری خودرو و افزایش 10 برابری لوازم‌یدکی هستیم، درحالی‌که طی این 5 سال نرخ کرایه‌ها تنها 3 برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امرالهی امروز در بیست و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اخذ مجوز فروش و واگذاری شارع متروکه متعلق به موسسه لاله‌های آسمانی کوهستان قم اظهار داشت: این موسسه که کنگره شهدا را نیز برگزار می‌کند یک بار در سال ۹۶ با شهرداری توافق کرده است و با توجه به فعالیت‌های فرهنگی این موسسه غیرخصوصی، مردم‌نهاد بودن و وابسته به بنیاد شهید، کمیسیون با این لایحه موافق است.

وی تخفیف ۵۰ درصدی کلاس‌های آموزشی سازمان فرهنگی را با توجه به پایین بودن مبالغ خود کلاس‌ها مناسب ندانست و ابراز کرد: تخفیف را باید خود سازمان در نظر بگیرد، زیرا با این تخفیف حتی هزینه مدرس را نمی‌توان پاسخ‌گو بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری باید ردیف بودجه مشخصی برای بهای خدمات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در نظر بگیرد، تصریح کرد: باید تخفیف بهای خدمات در مناطق کم برخوردار از کمک‌های شهرداری به سازمان صورت پذیرد.

وی افزایش هزینه تأمین و نگهداری خودروهای ناوگان عمومی را موردتوجه قرار داد و افزود: چنانچه قیمت لوازم‌یدکی و خودرو را در ۵ سال گذشته مورد بررسی قرار دهیم، شاهد افزایش حداقل ۵ برابری خودرو و افزایش ۱۰ برابری لوازم‌یدکی هستیم، درحالی‌که طی این ۵ سال نرخ کرایه‌ها تنها ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

امرالهی ادامه داد: ما در تمام سنوات به تاکسی‌داران قول داده‌ایم این فاصله را کم کنیم، درحالی‌که همیشه مصلحت عموم مردم را در نظر گرفته و این قشر از جامعه متضرر شده است.