پویایی شهر با توسعه پیاده‌راه‌ها/ضرورت احداث پیاده‌راه‌ها در معابر پرتردد عابران قم
پویایی شهر با توسعه پیاده‌راه‌ها/ضرورت احداث پیاده‌راه‌ها در معابر پرتردد عابران قم
نیازمند عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به‌ضرورت توسعه پیاده‌راه‌ها در مراکز عمده خرید و پرتردد عابران پیاده، گفت: خیابان‌هایی مانند شهید زنگارکی و حافظ می‌توانند در اولویت شهرداری قم در توسعه پیاده‌راه‌ها قرار بگیرند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند با اشاره به افتتاحیه پروژه‌های مجموعه مدیریت شهری به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: در همین خصوص و تا پایان سال جاری ۱۰۰ پروژه با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی افتتاح، بهره‌برداری و وارد آغاز فاز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش نشاط شهروندی و آرام‌سازی هسته مرکزی شهر از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری قم است، ادامه داد: بهره‌برداری از پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) از پروژه‌هایی مهمی بود که در آرام‌سازی، افزایش ضریب ایمنی و سیما و منظر معنوی شهر قم اثرگذار بود که با همکاری قابل‌توجه کسبه و مردم دو ماه زودتر از برنامه اعلامی به مرحله بهره‌برداری رسید.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: ایجاد پیاده راه و آرام‌سازی هسته مرکزی شهری محیط، بستر مطلوبی برای پیاده‌روی و پویایی شهری در بین زائران و شهروندان قمی به وجود آورده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری زیرسطحی روان آب‌ها در پیاده‌راه های هسته مرکزی شهر، خاطرنشان کرد: شیوه هدایت و جمع‌آوری غیرسطحی آب‌های سطحی در پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) می‌تواند الگویی برای سایر طرح‌های عمرانی قم به‌خصوص در محلات و خیابان‌های پرتردد شود.

نیازمند با تأکید بر ضرورت توسعه پیاده‌راه‌ها در مراکز عمده خرید و پرتردد عابران پیاده، تصریح کرد: خیابان‌هایی مانند شهید زنگارکی و حافظ و غیره که بورس خریدوفروش برخی کالاها و حضور پرتعداد عابران پیاده هستند می‌توانند در اولویت شهرداری قم در توسعه پیاده‌راه‌ها قرار بگیرند.