تعرفه انتقال پسماندهای پزشکی برای مراکز بدون دستگاه بی‌خطرسازی افزایش یافت
تعرفه انتقال پسماندهای پزشکی برای مراکز بدون دستگاه بی‌خطرسازی افزایش یافت
طبق نظر شورای اسلامی شهر قم تعرفه انتقال پسماند پزشکی برای مراکزی که دستگاه بی خطرسازی ندارند، در سال آینده افزایش خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، در بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم لوایح مختلفی در حوزه خدمات شهری، شهرسازی، حقوقی و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه مصطفی ملایی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به حفظ مبانی اسلامی به‌خصوص در حوزه خانواده اظهار داشت: هر زمان که باورها و اعتقادات دینی ما به خطر بیفتد با تأسی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به میدان آمده و رفتاری قاطع خواهیم داشت.

وی خواستار اصلاح قوانین و رویکرد جشنواره فیلم فجر شد و تأکید کرد: بخشی از نگرانی‌های جامعه دینی و انقلابی شامل سیاست‌گذاری‌ها و رویکردهای غلطی سال‌های اخیر بوده و متأسفانه بخشی از این سیاست‌های غلط در جوامع فرهنگی و هنری پایه‌ریزی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم قدرت، تأثیر و نقش هنر در جهاد تبیین و  همچنین انتقال فرهنگ، مبانی فکری و ارزشی جامعۀ و وجود جوانانی پراستعداد را یادآور شد و مطرح کرد: بایستی در اُفق۱۴۱۰ هنرمندانی جهانی و الگو، در تراز انقلاب اسلامی و بر اساس بیانیه گام دوم تربیت کنیم و این مطلب باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

سپس در ادامه جلسه لایحه اخذ مجوز عدم دریافت خسارت تأخیر تأدیه به چک‌های برگشتی متعلق به یکی از شهروندان موردبررسی قرار گرفت و محسن محرری رئیس کمسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با تشریح سوابق پرونده تصریح کرد: اعضای کمیسیون ضمن بررسی این پرونده با تخفیف ۵۰ درصدی و تقسیط مابقی موافقت کردند.

لایحه با توجه به موافقت کمیسیون بر تخفیف ۵۰  درصدی به رای گذاشته شد اما تصویب نشد و سپس پیشنهادی مبنی بر اخذ مجوز عدم دریافت خسارت تأخیر تأدیه به چک‌های برگشتی تصویب شد.

سپس بررسی لایحه اخذ مجوز اعطاء قسمتی از بوستان بهار به مساحت ۱۷۸ متر به هیئت ثارالله با حفظ مالکیت شهرداری قم در دستور کار قرار گرفت و روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: این زمین در میدان معلم و در مسیر زائران جمکران واقع‌شده و معمولاً در مناسبت‌ها شروع پیاده‌روی به سمت جمکران از این مکان آغاز می‌شود.

وی از بررسی پیشنهاد هیئت ثارالله مبنی بر خرید زمین از شهرداری در کمیسیون شهرسازی و معماری خبر داد و گفت: این درخواست واصل نشد و کمیسیون با واگذاری زمین با حفظ مالکیت شهرداری موافقت کرده و در صورت وصول درخواست اصلی دوباره آن را بررسی خواهیم کرد.

محمود مسگری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص این پرونده گفت: مجموعه هیئت ثارالله می‌تواند به مدت ۵ سال درخواست خرید زمین را نیز به شهرداری داده و در صورت وصول درخواست، در شورا موردبررسی قرار خواهد گرفت.

لایحه با موافقت کمیسیون تصویب شد.

در جلسه امروز شورا به چند مورد از مصوبات عودت داده‌شده از فرمانداری و کمیته انطباق نیز رسیدگی شد که در مورد نخست اعتراض فرمانداری به مصوبه  شماره ۷۴۸۶ شورای اسلامی شهر قم بود که امراللهی در این خصوص گفت: نقد فرمانداری و کمیته انطباق را قبلاً به شهرداری تذکر داده‌‌ایم و باید شهرداری برای اجرای تعهدات خود زمان‌بندی مشخصی را اعلام کند مانند انتقال سند تا شرایط اجرای عادلانه و رفع تبعیضات برقرار شده و طرف قرارداد شهرداری در بروکراسی اداری دچار ضرر مالی نشود.

عبدالله سلیمانی، مدیرکل املاک شهرداری قم در توضیح زمان‌بر بودن انتقال سند از طرف شهرداری گفت: توافقنامه‌ یک فرایند دوطرفه بوده و مالک با علم بر زمان‌بر بودن این انتقال، توافق می‌کند و در صورت عدم پرداخت تعهدات شهرداری مجبور به پرداخت جریمه خواهد بود.

این لایحه با نظر کمسیون بر اصلاح لایحه تصویب شد.

در مورد بعدی اعتراض فرمانداری بر اصلاح مصوبه شماره ۷۴۸۳  مجوز محاسبه عوارض پروانه ساختمانی به هتل مدینه النبی با تعرفه اقامتی موردبررسی قرار گرفت و حسین صابری رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: ایراد هیئت تطبیق بر اساس قانون ارزش‌افزوده بوده اما اساساً شورای اسلامی شهر نمی‌تواند تخفیفی برای این مورد قائل شود، درواقع این مجموعه اقامتی بوده و تنها ایرادی که می‌توانیم به آن بگیریم نداشتن مجوز از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری است و شهرداری هیچ تخفیفی به این مجموعه نداده است.

ماشاالله سعادتمند در ادامه بررسی اعتراض فرمانداری تصریح کرد: کمیته انطباق معتقد است از آنجا که این هتل مجوز ندارد، این تخفیف شامل حال ان نخواهد شد و باید این پرونده به شورای حل اختلاف عودت داده شود.

اعضای شورای اسلامی شهر به این مصوبه اصرار کردند.

سپس اعتراض فرمانداری به تعرفه بها و عوارض سال ۱۴۰۱ سازمان مدیریت بر پسماند شهرداری قم توسط معصومه آمره، نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری قرائت شد.

وی گفت: ایرادی که کمیته انطباق و فرمانداری بر تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان مدیریت بر پسماند دارد مربوط به‌ردیف دو و سه پسماند پزشکی با ۱۰۰ درصد افزایش بوده و ایراد فرمانداری با عنوان نرخ گذاری فراتر از نرخ تورم و مغایر با سیاست‌های عمومی دولت مطرح شده که نظر کمیسیون نیز بر کاهش ۵۰ درصدی و اصلاح این لایحه است.

وی مورد دوم اعتراض فرمانداری را مربوط به اخذ مصوبه هیئت‌مدیره سازمان تا سقف ۵۰ درصد تخفیف به کلیه همکاران شاغل و بازنشسته در حوزه بهای خدمات پسماندهای عمرانی عنوان کرد و گفت: نظر کمسیون نیز بر حذف این مورد است و اصراری بر آن نداریم.

در ادامه جلسه اصلاح این مصوبه به رأی گذاشته و تصویب شد.

در پایان جلسه امروز اعتراض فرمانداری قم به تعرفه بهای و عوارض خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان آرامستان‌ها نیز بررسی شد و آمره تأکید کرد: کمیسیون نسبت به این لایحه تقاضای اصرار داشته و افزایش تعرفه فقط در چند مورد محدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته و در سایر موارد بر اساس نرخ تورم همان ۳۰ درصد افزایش لحاظ شده است.

شورای اسلامی شهر قم به این لایحه نیز اصرار کرد.