تحقق ۶۶ درصدی عوارض نوسازی در قم/لزوم مشارکت شهروندان با پرداخت عوارض در ارائه بهتر خدمات شهرداری
تحقق ۶۶ درصدی عوارض نوسازی در قم/لزوم مشارکت شهروندان با پرداخت عوارض در ارائه بهتر خدمات شهرداری
صابری رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تحقق 66 درصدی عوارض نوسازی در ده‌ماهه سال جاری، گفت: از شهرداری انتظار می‌رود ضمن فرهنگ‌سازی درزمینه پرداخت عوارض نوسازی به‌عنوان درآمد پایدار، همت بیشتری در حوزه‌های درآمدی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسین صابری با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض به‌عنوان منابع اصلی شهرداری برای هزینه‌های جاری و عمرانی شهری اظهار داشت: پرداخت به‌موقع عوارض می‌تواند در تحقق بودجه و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و تداوم پروژه‌های کلان شهرداری در مسیر توسعه و شکوفایی شهر مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه با پرداخت به‌موقع عوارض، شهروندان می‌توانند در تسریع عملیاتی شدن طرح‌ها کمک شایانی انجام دهند، افزود: برگزاری جشنواره خوش‌حسابی، مشوقی است که می‌تواند شهروندان را نیز در مشارکت برای توسعه شهر از طریق پرداخت عوارض ترغیب کند.

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در سال جاری در جشنواره خوش‌حسابی عوارض نوسازی و پسماند مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر قم شامل این جشنواره می‌شود که این موضوع در دستور کار بوده تا در سال‌های آتی نیز انجام شود تا شهروندان مشارکت بیشتری در پرداخت عوارض داشته باشند.

وی با اشاره به تحقق ۶۶ درصدی عوارض نوسازی در ده‌ماهه سال جاری، اظهار داشت: از شهرداری انتظار می‌رود ضمن فرهنگ‌سازی درزمینه پرداخت عوارض نوسازی به‌عنوان درآمد پایدار، همت بیشتری در حوزه‌های درآمدی داشته باشند.

صابری آگاه‌سازی شهروندان از روند فعالیت‌ها و مشکلات را از مؤلفه‌های مهم در میزان مشارکت شهروندان عنوان کرد و گفت: این موضوع می‌تواند در ارتقای مشارکت آن‌ها در مدیریت شهر و رفع مشکلات تأثیرگذار باشد، از شهروندان درخواست داریم با توجه به افزایش تعرفه عوارض در سال ۱۴۰۱ پرداخت عوارض را به سال آتی موکول ننمایند.

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم، میزان تحقق درآمد شهرداری را در ۱۰ ماهه سال جاری خوب ارزیابی و از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی درآمدهای نقدی خبر داد و گفت: در حال حاضر شهروندانی که نسبت به پرداخت نقدی عوارض خود اقدام کنند مشمول ۲۵ درصد کاهش عوارض (تخفیف) می‌شوند.