متمم بودجه چند سازمان شهرداری قم تصویب شد
متمم بودجه چند سازمان شهرداری قم تصویب شد
در بیست و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با موضوع تصویب بودجه سال 1401 متمم و اصلاحیه بودجه چند سازمان تابعه شهرداری قم تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، بیست و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست حسین اسلامی و با حضور دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار، مرتضی حیدری فرماندار، ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاونان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد.

در ابتدای  بیست و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری قم به میزان ۴ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان به تصویب و برای اجرا به شهرداری قم ابلاغ شد.

در ادامه بررسی لایحه بودجه چند سازمان تابعه شهرداری قم در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر قم قرار گرفت که در این زمینه بودجه سازمان تاکسی رانی قم از ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر قم همچنین پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی متمم و اصلاحیه بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم را بدون تغییر به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان و بودجه سازمان قطار شهری را نیز بدون تغییر در بودجه اولیه ۱۸ میلیارد تومانی تصویب کردند.

اصلاحیه بودجه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم اما با ۹ درصد افزایش به ۸۶ میلیارد تومان و بودجه پایانه‌های مسافربری با رشد ۱۵ درصدی به ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر قم همچنین با افزایش بودجه سازمان مدیریت پسماند از ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ به ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان موافقت کردند.

در ادامه بررسی اصلاحیه و متمم بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری قم، بودجه سازمان حمل و نقل و ترافیک ۲ درصد کاهش یافت و متمم بودجه سازمان اتوبوس‌رانی نیز با کاهش ۴ درصدی از ۶۲ میلیارد تومان در کانال ۶۰ میلیارد تومان نهایی شد.

در بخش پایانی این جلسه نیز اعضای شورای اسلامی شهر قم با خرید آسانسور و پله برقی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز فاز نخست قطار شهری قم موافقت کردند.