افزایش ۴۰ درصدی نرخ تعرفه و بهای خدمات شهرداری قم در سال ۱۴۰۱
افزایش ۴۰ درصدی نرخ تعرفه و بهای خدمات شهرداری قم در سال ۱۴۰۱
محرری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: حداقل 35 درصد و بصورت میانگین 40 درصد نرخ تعرفه و بهای خدمات شهرداری قم در مباحث مربوط به ساخت و ساز و سایر محل‌های درآمدی افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری با اشاره به تعرفه بها و عوارض خدمات شهرداری قم برای سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: شهرداری کلانشهر قم در زمان مقرر در دی ماه سال جاری لایحه پیشنهادی خود را تقدیم شورای شهر کرد و اعضای شورای شهر در قالب کمیسیون‌های تخصصی لایحه پیشنهادی را مورد بررسی قرار داده و در نهایت لایحه پیشنهادی با برخی اصلاحات و تغییرات تصویب و پس از تأیید کمیته انطباق فرمانداری به شهرداری قم ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری در سالجاری به واسطه تورم بالای موجود در کشور با افزایش قابل توجهی همراه شده است، اضافه کرد: طبق برآوردهای انجام شده هزینه‌های شهرداری در هر دو بخش جاری و عمرانی طی سال ۱۴۰۰ افزون بر ۶۰ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نرخ تعرفه بها و عوارض خدمات شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: حداقل ۳۵ درصد و بصورت میانگین ۴۰ درصد نرخ تعرفه و بهای خدمات شهرداری قم در مباحث مربوط به ساخت و ساز و غیره افزایش خواهد یافت.

محرری با اشاره به ضرورت اصلاح سالیانه تعرفه بها و عوارض خدمات شهرداری گفت: برای جلوگیری از اختلال در خدمات شهرداری و پیشبرد پروژه‌های عمرانی و نگهداری شهر باید این تعرفه‌ها هر سال بصورت معقولانه‌ای افزایش یابد؛ بهای عوارض صنفی و شغلی در سال آینده بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اداره شهر کاملاً وابسته به کسب درآمد و عوارض از مباحث مربوط به ساخت و ساز و سایر محل‌های مربوط به عوارض و بهای خدمات است و طی سالهای اخیر کمک‌های دولتی همیشه کمتر شده و درآمد شهرداری عمدتاً از محل عوارض و بهای خدمات است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در پایان یادآور شد: امکان اداره، نگهداری و اجرای پروژه‌های عمران شهری در سال آینده در صورتی که با تورم نجومی و غیرمنتظره دیگری همراه نشود، کاملاً مهیا و فراهم است.

محرری ابراز کرد: در تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قم در سال آینده برای ساختمان‌های قدیمی و با سال ساخت قبل ۶۹ شمسی و اثبات سال ساخت تسهیلاتی برای اتمام آن توسط مالکان درنظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: همچنین در ساختمان‌های ویلایی دو طبقه با اصلاح برخی جداول و احتساب متراژ بها با هزینه کمتری می‌توانند نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند و افزایش ۳۵ درصدی بهای خدمات و عوارض عملاً با نسبت بسیار کمتری درباره ساختمان‌های ویلایی محاسبه خواهد شد.