نام‌گذاری پروژه‌های شهرداری قم به نام شهدا قابل‌تقدیر است
نام‌گذاری پروژه‌های شهرداری قم به نام شهدا قابل‌تقدیر است
آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم، نام‌گذاری پروژه‌ها به نام شهدا را قابل‌تقدیر دانست و گفت: شهرداری با نام‌گذاری پروژه‌ها به نام شهدا، این پیام را به همه می‌دهد که هر آنچه داریم مدیون شهدا بوده و آن‌ها حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در آیین افتتاح پروژه‌های مدیریت شهری در گام پنجم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت محبت امام حسین(ع) اظهار داشت: محبت به امام حسین(ع) به‌صورت فطری در دل مؤمنان وجود داشته و از بین نمی‌رود.

وی سنت خوب نام‌گذاری طرح‌ها را به نام شهدا قابل‌تقدیر دانست و افزود: این سنت خوب نام‌گذاری طرح‌ها به نام شهدا قابل‌تقدیر است، زیرا این‌ یکی از جلوه‌ها و معانی آیه قرآن کریم بوده و بیانگر این حقیقت بوده که شهدا زنده هستند.

امام‌جمعه قم، نام‌گذاری طرح‌ها را توسط شهرداری نیز پیام‌دار دانست و تصریح کرد: با نام‌گذاری پروژه‌ها به نام شهدا، این پیام را به همه داده می‌شود که هر آنچه داریم مدیون شهدا بوده و آن‌ها حضور دارند.

وی، این نام‌گذاری را تنها تبرکی برای جامعه ندانست و تأکید کرد: این نام‌گذاری یکی از برکات این شهدا بوده زیرا اگر از خود گذشتی این افراد نبود، معلوم نبوده ما چه سرنوشتی خواهیم داشت و شهدا با خون پاک و مجاهدت خود امکان خدمت‌رسانی را فراهم کرده و امروز هر چه داریم از شهداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نیز اشاره کرد و گفت: باید کارهایی ماندگار انجام شود و کاشت درخت باید نماد ماندگاری اعمال ما بوده و کاری انجام دهیم که ثمره آن به همه برسد.

وی ادامه داد: همان‌طور که امام حسین (ع) در روز عاشورا درختی کاشت که تاریخ از آن بهره می‌برد و تمام نهضت‌های آزادی از حرکت امام حسین الگو می‌گیرند، ما نیز باید اعمالی با ماندگاری تاریخ انجام دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به همه شهروندان و پرسنل شهرداری یادآور شد: هر درختی که کاشته می‌شود باید با نیت پاسداری از شجره پاک اسلام و اهل‌بیت(ع) بوده تا قدردان ایثار شهدا و امام انقلاب باشیم.