تعامل و هم‌افزایی شورای شهر و شهرداری قم با مسجد جمکران در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان
تعامل و هم‌افزایی شورای شهر و شهرداری قم با مسجد جمکران در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: با توجه به ظرفیت شورای اسلامی شهر قم و شهرداری نیاز است، تعامل و همکاری ویژه‌ای بین این دو نهاد صورت گرفته و این هم‌افزایی با آگاهی از برنامه‌های دو نهاد بهتر صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یاسین حسین‌آبادی امروز در جلسه سی‌ام رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، با اشاره به نزدیکی ایام نیمه شعبان، خواستار همکاری مدیریت شهری با مجموعه مسجد مقدس جمکران شد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت شورای اسلامی شهر قم و شهرداری نیاز است، تعامل و همکاری ویژه‌ای بین این دو نهاد صورت گرفته و این هم‌افزایی با آگاهی از برنامه‌های دو نهاد بهتر صورت می‌گیرد.

وی برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای ایام نیمه شعبان و نوروز را تشریح کرد و افزود: امسال برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در سه محور و متفاوت با سال‌های گذشته برگزارشده و تلاش می‌شود یک حرکت ملی و جهانی با نگاه تمدنی از جنس جهاد تبیین و امیدآفرین اجراشده و امیدواریم شاهد اتفاقی متفاوت در ایام شعبانیه باشیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، مدت برگزاری جشن‌های نیمه شعبان را ۱۵ روز اعلام کرد و گفت: برنامه‌ها از تولد امام حسین (ع) تا نیمه شعبان ادامه داشته و سومین حوزه حرکت فرهنگی برگزاری رویداد بزرگ نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) به مدت ۳۶ ساعت است.

وی با اشاره به نگاه تمدنی و امیدآفرین در جشن‌های نیمه شعبان اضافه کرد: مقام معظم رهبری چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی را در پنج گام انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی تشریح کرده و مسجد مقدس جمکران که با توده مردم و عموم مردم ارتباط داشته می‌تواند در بخش جامعه اسلامی نقش ویژه‌ای را ایفا کند.

حسین‌آبادی، ارتباط مستقیم مردم با امام جامعه مسلمین را در تشکیل جامعه اسلامی مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: آنچه در ظهور حضرت حجت(عج) مورد نیاز یک جامعه است نوع ارتباط بین مؤمنان با هم و امام است که گره ویژه‌ای هم با فرهنگ شهروندی دارد.

وی تعبیر اجتماع قلوب را از آیات و روایات یادآور شد و تصریح کرد: اگر بخواهیم این اجتماع و همدلی برای قلوب را در بین مسلمانان شکل بدهیم، باید فرهنگ گره‌گشایی را در بین مردم یک جامعه نهادینه کنیم زیرا تا زمانی که مردم یک جامعه حاضر نباشند گره از کار کسی بگشایند می‌تواند گره از ظهور امام زمان نیز بگشایند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، فرهنگ گره‌گشایی را در فرهنگ‌ها و مذاهب دیگر نیز مطرح و ابراز کرد: زمانی این گره‌گشایی معنا پیدا می‌کند که حول امام انجام شود و بر این مبنا پویش مردمی به نام “به عشق مهدی هواداریم” تعریف‌شده تا این مفهوم عرشی را به یک مفهوم فرشی تبدیل کنیم.

وی جامع بودن این پویش را قابل‌توجه خواند و تأکید کرد: باید در همه حوزه‌ها هوای هم را داشته و برای اینکه این مفهوم دینی فرهنگ‌سازی شود، اتفاقات خوبی افتاده و جلسات زیادی در شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم برگزارشده و قرار شده در شهر نیز به این کمپین بپیوندند.

حسین‌آبادی، همکاری و هم‌افزایی بغضی از دستگاه‌های اجرایی را یادآور شد و گفت: پویش ” به عشق مهدی هواداریم” جلوه‌ای از جهاد فرهنگی و همبستگی ایرانیان برای مقابله با دشمنان بوده و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری از مجموعه مدیریت شهری خواستار کمک و هم‌افزایی بیشتری هستیم.

وی آذین‌بندی شهر با محوریت پویش” به عشق مهدی هواداریم” را مطرح کرد و یادآور شد: در جشن‌های نیمه شعبان نیز که به مدت ۱۵ روز برنامه‌ریزی‌شده، اجرای برنامه‌های رسانه‌ای و نشست‌های تخصصی بسیار هماهنگ شده و در قالب مهندسی پیام به زائران اطلاع‌رسانی شده و از نمازهای جماعت تا احیایی شب نیمه شعبان را پوشش می‌دهد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ساعات برگزاری برنامه‌ها را از ساعت ۱۰ صبح، عصر و شب اعلام کرد و افزود: در این ۱۵ روز، برنامه‌ها به‌صورت مستمر برگزارشده و با شبکه‌های یک، دو، سه و پنج برای پوشش کامل برنامه‌ها هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است.

وی در ادامه ظرفیت‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در بلوار پیامبر اعظم(ص) نیازمند سیستم یکپارچه و متمرکز صوتی بوده که اتاق فرمان آن در مسجد مقدس جمکران باشد تا در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه بتوانیم اتفاق فرهنگی ویژه‌ای را در این بلوار رقم برنیم.

حسین‌آبادی ادامه داد: همچنین در مسجد مقدس جمکران در حال تدارک نمایشگاهی دائمی به نام “راهی به آسمان” با محوریت حضرت مهدی(عج) هستیم تا زائران و مسافران بتوانند بصیرت افزایی انجام شود اما مشکلات مالی زیادی داریم و قرار است تا نیمه ماه رمضان افتتاح خواهد شد.