از بررسی آخرین اقدامات برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان تا اصلاح بودجه سازمان‌های شهرداری
از بررسی آخرین اقدامات برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان تا اصلاح بودجه سازمان‌های شهرداری
جلسه شورای اسلامی شهر قم با تصویب تغییر ردیف بودجه برای سه پروژه شاخص شهر و تصویب متمم و اصلاح بودجه سه سازمان آتش‌نشانی، پارک‌ها و فضای سبز و سازمان زیباسازی شهرداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، جلسه سی‌ام شورای اسلامی شهر قم با حضور دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر، دکتر سقائیان‌نژاد شهردار، حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، صدوقی معاون امور زائرین مسجد مقدس جمکران، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران شهرداری در سالن جلسات این شورا برگزار شد و بر افزایی و همکاری بیش از بیش دو نهاد شهرداری و مسجد مقدس جمکران تأکید داشتند

سپس در این جلسه اخذ مجوز اصلاح ردیف به‌عنوان تکمیل و تجهیز ساختمان شهرداری منطقه دو در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به نیاز این ساحتمان به آسانسور و تجهیزات دیگر تصویب شد.

در ادامه جلسه اخذ مجوز محاسبه متراژ مابه‌التفاوت عوارض پروانه ساحتمانی به سال ۱۳۹۹ بابت بیمارستان فوق تخصصی نور مورد بررسی قرار گرفت.

حسین صابری رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای شهر با توضیح این لایحه اظهار داشت: عوارض پروانه ساحتمانی بیمارستان نور در سال ۹۹ با متراژ ۶۲ هزار و ۸۶۶ متر و مصوبه شورا با ۵۰ درصد کاهش عوارض و اقساط ۲۴ ماه تعیین‌شده و بیمارستان این مبلغ را پرداخت کرده است، اما بعد از اماده‌سازی نقشه‌ها ۹۰۰ متر اضافه بنا مشخص‌شده که در این لایحه محاسبه عوارض پروانه ساحتمانی آن با مصوبه سال ۹۹  محاسبه و به‌صورت نقدی مورد توافق کمیسیون است.

این لایحه با توجه به بررسی‌های کمیسیون تصویب شد.

سپس اخذ مجوز متمم و اصلاح بودجه سازمان‌های پارک‌ها و فضای سبز، زیباسازی و آتش‌نشانی مورد بررسی قرار گرفت.

در نهایت این لایحه با افزایش ۹ درصدی بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز، ۷ درصد افزایش سازمان آتش‌نشانی و ۳۰ درصد افزایش بودجه سازمان زیباسازی شهرداری قم به تصویب رسید.

حسین صابری در ادامه اخذ مجوز جابه‌جایی ردیف بودجه برای تأمین اعتبار سه پروژه میدان نماز، ایستگاه آتش‌نشانی مادر و فاز ۵ عمار یاسر به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را مطرح کرد.

در این لایحه ۵ میلیارد تومان کاهش بودجه از محل تقاطع غیرهمسطح بلوار شهدای روحانیت با بلوار امام رضا(ع)، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کاهش از پروژه ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۳ که جمعاً ۶ و نیم میلیارد تومان بود برای اختصاص به تقاطع غیر هم‌سطح نماز تصویب شد.

همچنین ۶ میلیارد تومان کاهش از پروژه تقاطع غیرهم‌سطح فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) و ۲ میلیارد تومان کاهش هزینه از زیرسازی معابر شهرک صنوف و ۵ میلیارد تومان کاهش خرید ماشین‌آلات عمرانی را به ساخت ایستگاه آتش‌نشانی مادر و اتمام تونل غدیر اختصاص دادند.