رویکرد موفق شهرداری قم در توسعه فضای سبز در سال‌های گذشته/کاشت درخت یک اقدام پویا در ارتقای زندگی شهروندی است
رویکرد موفق شهرداری قم در توسعه فضای سبز در سال‌های گذشته/کاشت درخت یک اقدام پویا در ارتقای زندگی شهروندی است
مهندس امرالهی با اشاره به افزایش چشمگیر سرانه فضای سبز پیرامونی قم، تصریح کرد: مأموریت و برنامه جدید شهر قم بهبود و ارتقای فضای سبز داخل شهر، بوستان‌ها، معابر و محلات است که با توجه به افزایش قیمت‌های منطقه‌ای، اقدام مهمی بوده که در ارتقای کیفیت زندگی شهروندی اثر به‌سزایی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی با اشاره به فراررسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: شهرهای جدید دارای دو بخش کالبدی و فضایی هستند که در بخش فضایی، آن چیزی که دارای اهمیت است روحی بوده که در شهر حاکم است و در این بین منظر شهری دارای اهمیت ویژه بوده که فضاهای سبز در این بین نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بخش فضایی شهرها، درختان و فضای سبزی که با عنصر حجم برگ بالا کاشته می‌شوند در روح بخشیدن به شهر نقش مهمی دارند، ابراز کرد: درخت ازآنجایی‌که یک موجود زنده و طبیعی بوده دچار فرسودگی و دل‌زدگی عمومی نمی‌شود و از این نظر کاشت نهال و درخت یک اقدام پویا و دائمی در بهبود سیما و منظر شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: یکی از ویژگی‌های درخت این است که درختان در فصول مختلف به رنگ‌های مختلف در می‌آید که از آن به‌عنوان رنگ طبیعت یاد می‌شود که در روح بخشی و نشاط شهری نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر سرانه فضای سبز پیرامونی قم، تصریح کرد: مأموریت و برنامه جدید شهر قم بهبود و ارتقای فضای سبز داخل شهر، بوستان‌ها، معابر و محلات است که با توجه به افزایش قیمت‌های منطقه‌ای، اقدام مهمی است که در ارتقای کیفیت زندگی شهروندی اثر بسزایی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم برگزاری پنجمین پویش درخت دوستی بنشان به مناسبت هفته درختکاری را موردتوجه قرار داد و گفت: توسعه فضای سبز شهری بدون مشارکت شهروندان امر سختی خواهد بود.