برنامه‌ریزی مدیریت شهری قم برای نیمه شعبان و ایام نوروز
برنامه‌ریزی مدیریت شهری قم برای نیمه شعبان و ایام نوروز
دکتر اسلامی اقدامات شهرداری برای استقبال از سال جدید را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید زمینه و بستری در سطح شهر قم ایجاد شود تا زائران و مسافران ورودی به این شهر خاطره و تصور مثبتی از این شهر داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در سی و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز ۲۰ اسفندماه و راهیان نور، اظهار داشت: راهیان نور یکی از مهمترین ابزارهای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه دشمن از ترویج فرهنگ راهیان نور و شهادت واهمه دارد، ابراز کرد: دشمنی که گرفتار مادیات و حساب‌وکتاب‌های منفعت طالبانه است، از توسعه و گسترش فرهنگ شهادت و از جان خود گذشتگی در راه آرمان و ارزش‌ها در هراس است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فرارسیدن هفته جوان، اظهار داشت: اعتماد و اعتقاد به جوانان در امور اجرایی موجب توفیقات بیشتر خواهد شد و بعد از روی کار آمدن دولت جدید در برخی نهادهای اجرایی جوانان مستعد قمی سکان‌دار مدیریت اجرایی شده‌اند.

وی با تأکید بر فرارسیدن ۲۷ اسفندماه سال جاری و آیین جشن‌های نیمه شعبان یادآور شد: برای برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان، مدیریت شهری قم از ۳ ماه گذشته اقدامات و فعالیت‌های خود را در این خصوص آغاز کرده و به دلیل تقارن آن با نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌ها تا روز طبیعت ادامه خواهد داشت.

اسلامی اقدامات شهرداری برای استقبال از سال جدید را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: باید زمینه و بستری در سطح شهر قم ایجاد شود تا زائران و مسافران ورودی به این شهر خاطره و تصور مثبتی از این شهر داشته باشند.

وی با اشاره به اعتراض کمیته انطباق فرمانداری نسبت به برخی موارد پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری قم گفت: اختصاص بودجه و تصویب پروژه‌های شهری و عمرانی صرفاً در حیطه وظایف شورای اسلامی شهر است و شورای انطباق در این زمینه قدرت و ظرفیت قانونی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: طبق تبصره ماده ۴، آماده‌سازی و زیرسازی اراضی که بعد از سال ۱۳۶۴ انجام‌گرفته، بر عهده مالکین است.