شهروندان قمی در نیمه شعبان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند
شهروندان قمی در نیمه شعبان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند
دکتر دهناد با اشاره به در پیش بودن ایام نیمه شعبان گفت: با توجه به پیش‌بینی حضور خیل عظیم زائران و محدودیت‌های مسجد مقدس جمکران، از شهروندان قمی درخواست داریم از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌جای خودروی شخصی استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد با اشاره به اینکه توفیق داریم در ایام پیش رو میزبان خیل عاشقان اهل‌بیت(ع) در قم و مسجد مقدس جمکران باشیم، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک که یکی از دغدغه‌های زائران و همشهریان قمی در ایام نیمه شعبان به شمار می‌آید، اولویت ما بر این بوده که با توجه به محدودیت فضا برای پارک خودروهای شخصی، افراد را تشویق کنیم تا با اتوبوس و تاکسی به این مکان مقدس مشرف شوند.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی صورت گرفته مقرر شد، در دو روز ۱۴ و ۱۵ شعبان سیستم اتوبوس‌رانی به زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران به‌صورت رایگان خدمات‌دهی کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: با هماهنگی راهنمایی و رانندگی، پارکینگ‌هایی در نقاط مختلف منطقه جمکران دیده‌شده که با مدیریتی که پیش‌بینی‌شده پارکینگ‌ها به‌تدریج پر شده و پارکینگ‌های بعدی به مدار می‌آیند.

دهناد با اشاره به اینکه برای اولین بار مشاوری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک گرفته شد تا نگاهی کلان به جابه‌جایی‌ها در نیمه شعبان داشته باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال در ایام نیمه شعبان مشکلات سال‌های قبل کمتر شود و زائران با آرامش در مراسم نیمه شعبان حضور پیدا کنند.