بوستان بانوان در منطقه ۲ شهر قم احداث می‌شود
بوستان بانوان در منطقه ۲ شهر قم احداث می‌شود
مهندس آمره ربیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم از اختصاص ۹۰ میلیارد ریال برای احداث بوستان بانوان در منطقه دو شهرداری قم در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس معصومه آمره با اشاره به نیاز و مطالبه جدی بانوان منطقه دو در خصوص فضاهای اختصاصی ورزشی و تفریحی، افزود: به همین منظور در بودجه سال آینده احداث یک بوستان بانوان در این منطقه پرجمعیت شهر قم نهایی شده است.

رییس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم اصل و اهمیت توزیع متوازن و عادلانه فضاهای سبز شهری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید شرایطی در شهر ایجاد شود تا دسترسی و استفاده از فضاهای تفریحی و تفرجگاه ها به سهولت در دسترس تمام شهروندان قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه زنان نیمی از جامعه و جمعیت شهر قم را تشکیل می دهند، اظهار داشت: در برنامه ها، پروژه ها و اجرای تمام سیاست گذاری های شهری باید به پیوست های فرهنگی به خصوص خانواده و رفع نیازهای زنان از امکانات و خدمات شهری توجه لازم صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد فضایی سالم با رویکرد اسلامی در راستای افزایش روحیه شادابی و نشاط بانوان، تامین فضاهای ورزشی ویژه بانوان، تامین آرامش در نهاد مقدس خانواده در محیطی امن از ضرورت‌های توسعه و احداث پارک بانوان در سطح شهر است.

ربیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای شهر قم افزود: بوستان بانوان با زمانبندی مناسب می تواند مورد استفاده همه همشهریان قرار گرفته و ضمن افزایش استفاده از فضاهای سبز شهری موجب استفاده بهینه از این زیرساخت ها و امکانات شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: با توجه به حمایت شورای ششم از مطالبات بانوان امید می رود، شهرداری قم در سال پیش رو گام های موثرتری در حوزه نشاط اجتماعی زنان ، که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، بردارد.

وی در پایان با بیان اینکه تنها با توسعه و احداث پارک بانوان نمی‌توان مطالبات زنان را پاسخ گفت، اظهار داشت: باید نگاه حمایتی به حوزه زنان در ساختارهای مدیریتی جدی گرفته شود.