آینده نگری راه حل امید افزایی در جامعه است
آینده نگری راه حل امید افزایی در جامعه است
آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برنامه ریزی هدفمند همراه با آینده نگری را موجب افزایش امید در جامعه دانست و هم افزایی و هماهنگی دو چندان بین شورای شهر و شهرداری را در حل مشکلات شهر راهگشا توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کردند. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برنامه ریزی هدفمند همراه با آینده نگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: واژه امید که مقام معظم رهبری مد ظله العالی مکررا به آن اشاره کرده‌اند، به معنای همین آینده نگری است چرا که اگر جامعه‌ای صرفا به گذشته و مشکلات نگاه کند، امید خود را از دست خواهد داد.

وی جایگاه ویژه شهر مقدس قم را یادآور شد و خاطر نشان کرد: شهر مقدس قم جایگاه ویژه‌ای دارد و هر قدمی که در حل مشکلات مردم و توسعه و آبادانی این شهر بردارید، موجب تقرب شما به خدا خواهد شد. در طول چند سال گذشته گام‌های بلندی در جهت ارتقاء و رشد شهر قم برداشته شده است اما این شهر همچنان نیازهای فراوانی دارد که باید مورد توجه شورای شهر قرار بگیرد.

امام جمعه قم اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهر را خواستار شد و ابراز داشت: پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر باید هر چه زودتر به سرانجام برسد و اگر احیانا مشکلی وجود دارد مرتفع گردد. رضایت مردم را با خدمت صادقانه کسب کنید و بگونه‌ای عمل کنید که مردم شورای شهر را صرفا به تصویب عوارض شهر نشناسند؛ بلکه آن را به ارائه خدمات صادقانه و هدفمند نیز بشناسند.

وی با اشاره به شعار سال جدید افزود: تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را پیگیری کنید و چنانچه تحقق بخشی از شعار سال متوجه شماست، در انجام آن جدیت به خرج دهید تا به تدریج شاهد حل مشکلات کشور باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری هماهنگی و هم افزایی دو چندان بین شورای شهر و شهرداری را راهگشا توصیف کرد و اظهار داشت: با هماهنگی و هم افزایی با شهرداری، از زمان موجود بهترین استفاده را بکنید و از اختلاف و دو دسته گی بر حذر باشید که نا امیدی و بی اعتمادی مردم را در پی خواهد داشت؛ البته اختلاف سلیقه طبیعی است که راه حل آن بحث و گفت و گوی سازنده است.