آمادگی مدیریت شهری قم برای استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان
آمادگی مدیریت شهری قم برای استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان
دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان و علمی پژوهشی می‌تواند به بهبود کارایی عرصه‌های متنوع مدیریت شهری کمک کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد امروز در سی و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، در خصوص نقش مدیریت شهری برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ ابراز کرد: مدیریت شهری همگام با سایر دستگاه‌ها وظیفه سنگینی در استفاده بیش از بیش از ظرفیت‌های علمی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران ازنظر شاخص‌های علمی و پژوهشی در جایگاه مناسبی قرار دارد، گفت: عدم ارتباط مناسب نهادهای علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت و کاربردی نشدن شایسته‌ این علوم و پژوهش‌ها در بخش‌های مختلف کشور، موجب کاهش اشتغال جوانان، اشتغال نیروهای متخصص به شغل‌های غیر مرتبط و غیرتخصصی و پایین آمدن بهره‌وری گردیده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: تحقق شعار امسال و تبدیل آن به راهبرد اصلی دستگاه‌ها مخصوصاً در شرایط کنونی، قطعاً موجب پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان و علمی پژوهشی می‌تواند به بهبود کارایی عرصه‌های متنوع مدیریت شهری کمک کند، اظهار کرد: دوام زیرساخت‌های حمل‌ونقلی ازجمله روسازی معابر، جمع‌آوری، تفکیک و بازیافت پسماندهای شهری، صرفه‌جویی در مصرف آب موردنیاز برای فضاهای سبز شهری، هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی تجهیزات ترافیکی، الکترونیکی کردن و راه‌اندازی سامانه‌های ارائه خدمات شهروندی، طراحی شهری تاب‌آور و اصلاح بافت‌های ناکارآمد و طراحی نرم‌افزار‌های گردشگری ازجمله زمینه‌هایی است که مجموعه‌های دانش‌بنیان و علمی پژوهشی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

دهناد تصریح کرد: مدیریت شهری باید از راه‌های مختلف به شروع کار و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها کمک کند که در نظر گرفتن تخفیف‌ها و معافیت‌های ویژه در پرداخت عوارض، صدور مجوز فعالیت در کاربری‌های غیره و قائل شدن امتیاز هنگام انتخاب مشاور برای پروژه‌ها می‌تواند مواردی ازجمله این راه‌ها باشد.