برنامه محوری؛ خط مشی تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم بوده است
برنامه محوری؛ خط مشی تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم بوده است
دکتر دهناد نگاه شورا را در تصویب بودجه، برنامه محور دانست و تأکید کرد: کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک تلاش کرده در بررسی بودجه بسیار برنامه محور پیش رفته و در این راستا سند هشت برگی در حوزه حمل‌ونقل و با در نظر گرفتن اسناد بالادستی تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکترسید محمد حسین دهناد در دیدار به آیت‌الله علیرضا اعرافی نحو عملکرد مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم را تشریح کرد و اظهار داشت: در شورای اسلامی شهر قم ۶ کمیسیون تخصصی وجود دارد که متناظر آن‌ها کارگروه‌هایی را در مرکز پژوهش‌ها تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به اعضاء مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر قم، گفت: اعضای این مرکز پژوهش، ازاساتید دانشگاه و نخبگان حوزه علمیه می باشند که موضوعات کمیسیون‌ها در این کمیته‌ها مورد بررسی علمی قرار می‌گیرد.

دهناد به آخرین رهنمودها و توصیه‌های آیت‌الله اعرافی در دیدارهای گذشته اشاره کرد و یادآور شد: افزایش بودجه سال ۱۴۰۱ می‌توانست تا ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد اما شهرداری نمی‌تواند تنها به درآمد عوارض ساختمانی و ساخت‌وساز متکی باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: با همین شرایط بودجه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی قابلیت افزایش داشته و اگر ما به موضوع سرمایه‌گذاری نگاه دقیقی داشته باشیم و املاک  و زمین‌های محدوده شهری را با توجه به ماده ۱۰۱ شهرداری‌ها بررسی کنیم می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های افزایش بودجه جذب اعتبارات ملی است که شاهد فعالیت و تلاش بیشتر شهرهای دیگر در این حوزه هستیم و همچنین موضوعات داخلی شهرداری و اجرای طرح تفضیلی بدون فشار بر مردم می‌توانیم بودجه را افزایش دهد.

دهناد نگاه شورا را در تصویب بودجه، برنامه محور دانست و تأکید کرد: کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک تلاش کرده در بررسی بودجه بسیار برنامه محور پیش رفته و در این راستا سند هشت برگی در حوزه حمل‌ونقل و با در نظر گرفتن اسناد بالادستی تدوین شده است.

وی حوزه عمران را نیز مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: در حوزه عمران نیز اولویت بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است اما وضع موجود با موضع مطلوب بسیار فاصله داشته و بسیاری از پروژه‌های مهم مانند بست شرقی در مرحله طراحی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فعالیت های مرکز پژوهش‌های شورا، گفت: تلاش زیادی برای راه‌اندازی این مرکز انجام‌شده است و سعی شده با دانشگاهیان ارتباط گرفته و علاوه بر نخبگان در حوزه عمران با نخبگان حوزه اقتصاد شهری نیز ارتباط برقرارشده است.