خانه موزه‌های مراجع و هیئات در قم راه‌اندازی می‌شود/لزوم پیوست نگاری فرهنگی برای پروژه‌های شهری
خانه موزه‌های مراجع و هیئات در قم راه‌اندازی می‌شود/لزوم پیوست نگاری فرهنگی برای پروژه‌های شهری
دکتر ملایی گفت: یکی از کارهای خوبی که از دوره پنجم شورا شروع‌شده احداث خانه موزه‌ها بوده که خانه موزه شهیدان زین‌الدین شکل‌گرفته است و احداث خانه موزه‌های شهید فخری زاده، مراجع و هیئات نیز در حال پیگیری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با آیت‌الله سعیدی، با اشاره به اینکه در کمیسیون فرهنگی چند اولویت را که یکی از آن‌ها پیوست نگاری فرهنگی برای پروژه‌ها بوده دنبال می‌کند، اظهار کرد: هر پروژه عمرانی و زیرساختی اعم از مترو یا فضای سبز و بوستان‌ها باید پیوست فرهنگی، اجتماعی بر اساس مبانی فرهنگی، اجتماعی شهر قم داشته باشند.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، نخبگان و دغدغه مندان شهر قم در حوزه‌های انقلاب اسلامی که برخی ظرفیت بین‌المللی دارند از دیگر برنامه‌های مدنظر بوده که مدیریت شهری نیز حمایت خوبی را به‌صورت نظام‌مند از این ظرفیت‌ها انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: یکی از کارهای خوبی که از دوره پنجم شورا شروع‌شده احداث خانه موزه‌ها بوده که خانه موزه شهیدان زین‌الدین شکل‌گرفته است و احداث خانه موزه‌های شهید فخری زاده، مراجع و هیئات نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر دغدغه‌های فرهنگی شورای شهر رفتار و فرهنگ شهروندی و دیگری فضای مجازی بوده که در این کمیسیون در حال کار بر روی این موضوعات هستیم، خاطرنشان کرد: امسال دو کار بزرگ نیز در قم انجام می‌شود که یکی گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه و دیگری برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم است که مدیریت شهری در این دو برنامه با تمام توان واردشده است.