شهید آوینی، با هنر خود برای معرفی انسان‌های متعالی و هم برای متعالی کردن انسان‌ها گام برداشت
شهید آوینی، با هنر خود برای معرفی انسان‌های متعالی و هم برای متعالی کردن انسان‌ها گام برداشت
دکتر اسلامی با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید بپذیریم کسانی چون شهید سیدمرتضی آوینی، با نظرگاه‌های روشن و دقیقی که درباره حقیقت وجودی آدمی و جغرافیای زیست معنوی و روح او دارند، با ادبیات و هنر خود برای معرفی انسان‌های متعالی و هم برای متعالی کردن انسان‌ها گام برداشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر، با اشاره به بیستم فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار داشت: پس از اعلام خبر دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل غنی‌سازی در بیستم فروردین‌ماه ۱۳۸۵ ، ایران اسلامی به‌طور رسمی در زمره کشورهای هسته‌ای قرار گرفت و این مهم یکی از نمودهای پیشرفت و اقتدار علمی بعد از انقلاب است.

به گفته وی، هرچند توسعه هسته‌ای ایران در راستای اهداف صلح‌آمیز صورت می‌گیرد، اما آمریکا و متحدانش از آن به‌مثابه دستاویزی برای متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دنبال کردن اهداف نظامی هسته‌ای استفاده می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: این راهبرد در دولت‌های مختلف در ایالات‌متحده نیز ثابت بوده است و این اتهام‌ها در سند امنیتی دولت بایدن موسوم به «راهنمای موقت راهبرد امنیت ملی» که در مارس ۲۰۲۱ منتشر شد، بار دیگر تکرار شده و ادعا شده که آمریکا با آن مقابله خواهد کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید بپذیریم کسانی چون شهید سیدمرتضی آوینی، با نظرگاه‌های روشن و دقیقی که درباره حقیقت وجودی آدمی و جغرافیای زیست معنوی و روح او دارند، با ادبیات و هنر خود برای معرفی انسان‌های متعالی و هم برای متعالی کردن انسان‌ها گام برداشته‌اند.

اسلامی ادامه داد: یکی از کسانی که در مکتب شهادت و تعالی انسانی شاخص بوده شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است، این شهید الگوی صبر و متانت بود و خط مشی زندگی خود را “مَن کان لِلّه کانَ اللهُ لَه” قرار داده بود، وفای او به ولایت و اطاعتش از حضرت امام خمینی رحمه‌الله و مقام معظم رهبری، زبانزد دوست و دشمن بود.

وی با اشاره به هتک حرمت به حریم قدس رضوی و سوءقصد به جان سه طلبه در ‌حرم مطهر رضوی در عملیات تروریستی و شهادت دو تن از طلبه‌های جهادی در این عملیات، اظهار داشت: اختلاف‌افکنی بین دو ملت ایران و افغانستان موضوعی است که همچنان اقبال به آن از سوی شبکه‌های معاند وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این شبکه‌ها تلاش کردند خط سیر جدایی بین سنی و شیعه را دنبال کنند، گفت: تحلیل‌های ارائه‌شده از سوی این رسانه‌ها با سیاست‌های تعیین‌شده آن‌ها که با محوریت فاصله گرفتن مردم از روحانیت دنبال می‌شود همچنان در جریان است، اما برخورد به لحظه مردم در حریم آستان قدس و حضور پرشور در مراسم تشییع تدفین شهدای این حادثه، نقشه‌های دشمنان را خنثی نمود.