کاهش آمار سرقت در قم/ کشف ۴ برابری مواد مخدر از ابتدای امسال
کاهش آمار سرقت در قم/ کشف ۴ برابری مواد مخدر از ابتدای امسال
سرهنگ هاشم نیا رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم با تأکید بر اینکه دستگیری معتادان متجاهر به منجر به کاهش آمارهای سرقت شده است، گفت: میزان سرقت در استان رابطه مستقیم با معتاد متجاهر و خرده‌فروشان دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سرهنگ هاشم نیا رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم با حضور در سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اینکه وظیفه پلیس مقابله و کشفیات است اظهار داشت: بررسی آمارها نشان می‌دهد مقوله اعتیاد از سال ۹۷ جهش عجیبی پیدا کرده و این زنگ خطر است.

وی ریشه اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: طلاق، سرقت، قتل و… همه ریشه در اعتیاد دارد و بیش از ۵۰ درصد زندانیان که به جرم‌های مختلف دستگیر شده‌اند ریشه اعتیاد دارند که این موضوع نشان می‌دهد که باید مقوله اعتیاد را جدی بگیریم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم با بیان اینکه پلیس تنها وظیفه مقابله دارد تصریح کرد: تا تقاضا وجود داشته مواد مخدر هم وجود دارد؛ باید راهکاری پیدا کنیم تا تقاضا نسبت به مواد مخدر را کاهش دهیم و این زنگ خطر را باید جدی بگیریم.

هاشم نیا بر لزوم آموزش دانش آموزان و آگاهی دادن نسل جوان تأکید کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ کشفیات مواد مخدر بیش از ۴ برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه دستگیری معتادان متجاهر به منجر به کاهش آمارهای سرقت شده است، عنوان کرد: میزان سرقت در استان رابطه مستقیم با معتاد متجاهر و خرده‌فروشان دارد که باید مدت نگهداری معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد افزایش پیدا کند.