تدقیق شوارع؛ اولین گام در مسیر بازگشایی شوارع محله جمکران
تدقیق شوارع؛ اولین گام در مسیر بازگشایی شوارع محله جمکران
دکتر اسلامی با تأکید بر اینکه اولین گام برای بازگشایی و تعریض شوارع جمکران، تدقیق این شوارع و ارسال آن به کمیسیون محترم ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری جهت تصویب است، تصریح کرد: این موضوع با اقدام شهرداری، پیگیری شورای اسلامی شهر و تصویب کمیسیون ماده ۵ امکان پذیر است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در حاشیه بازدید از منطقه جمکران و استماع نظرات اهالی، با اشاره به اینکه محله جمکران و مسائل آن باید به ترتیب اولویت در دستور کار قرار گیرد، گفت: جهت حل مشکلات مربوط به بازگشایی خیابان شهید والامقام حاج رضایی و سایر شوارع موجود در این منطقه نیازمند منابع هستیم که تأمین بخش قابل‌توجهی از این منابع، از طریق شهروندان و اعمال ماده ۱۰۱ املاک ایشان، قابلیت تحقق دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در این منطقه، املاکی وجود دارد که در صورت انجام توافق می‌توان قدرالسهم شهرداری را برای بازگشایی املاک در مسیر تخصیص و مسیر شوارع را با لحاظ اولویت بازگشایی کرد.

وی با تأکید بر اینکه اولین گام برای بازگشایی شوارع، تدقیق آن است تصریح کرد: تدقیق نقشه شارع نیازمند تصمیم و همراهی کمیسیون ماده ۵ است که پس‌ از آن، با شناسایی املاک با مساحت بیش از ۵۰۰ متر مربع و توافق با مالکین و اخذ سهم شهرداری، تامین بخشی از منابع محقق خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه: هر چند اخذ سقف و قدر السهم کامل شهرداری در خصوص تغییر کالبد موجود در این منطقه، حق شهرداری است اما قابلیت تخفیف دارد؛ ادامه داد: در جهت تشویق برای مالکینی که ظرف سه ماه توافقات را انجام دهند می‌توان از سهم شهرداری تخفیفاتی قائل شد و قانون هم در این زمینه اجازه داده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر قم، امید است که با کمک ذات اقدس الهی و اقدامات گفته شده و تملک املاک در مسیر شارع، بازگشایی ها اتفاق بیفتد و با تعیین اولویت های بعدی، این محله منتسب به حضرت صاحب الزمان (عج) در مسیر توسعه قرار گیرد.