پروژه‌های شاخص قم با مشارکت بخش خصوصی تکمیل می‌شود
پروژه‌های شاخص قم با مشارکت بخش خصوصی تکمیل می‌شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور گفت: تکمیل پروژه‌ها شاخص تنها با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر بوده و باید با نگاه اعتماد به بخش خصوصی، با سرمایه‌گذاران تعامل کنیم و تمام نهادها و ارگان‌های اجرایی شهر باید اولویت خود را در جذب سرمایه‌گذار قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به لزوم اصلاح سیستم اداری کشور اظهار داشت: گاهی سیستم اداری ناکارآمد، افراد را به سمت فساد سوق داده و افراد توانمند در این دام میافتند، درحالی‌که می‌توانستیم از آن‌ها در شکوفایی اقتصاد کشور بهترین بهره را ببریم.

وی نبود راهکارهای قانونی لازم برای مردم در اقتصاد را مطرح کرد و افزود: باید بپذیریم خلأهای قانونی زیادی داشته و افراد برای رسیدن به اهداف خود مجبور به خلاف می‌شود و باید این مسائل حل شود و متأسفانه سیستمی برای شکار افراد توانمند در حوزه اقتصاد نداریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جذب سرمایه را نیازمند توجه و علم دانست و تأکید کرد: ما باید در جذب سرمایه‌گذار حرفه‌ای و علمی عمل کنیم تا سرمایه‌گذار به چپاول گر تبدیل نشود و برای رسیدن به این مهم باید فضای سرمایه‌گذاری را امن کرده و نظارت‌های دقیق انجام شود.

وی جذب سرمایه‌گذار را یکی از اولویت‌های حوزه اقتصاد خواند و ابراز کرد: باید سرمایه‌گذار را به عبارتی شکار کرد نه سرمایه‌گذار برای دریافت یک مجوز روزها و ماه‌ها منتظر یک ملاقات ساده با مدیر مربوطه باشد و این مشکل در شهر قم بیش از کلان‌شهری‌های دیگر وجود دارد.

ذوالنور تکمیل فرودگاه و مونوریل را مطرح کرد و گفت: تکمیل پروژه‌ها شاخص تنها با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر بوده و باید با نگاه اعتماد به بخش خصوصی، با سرمایه‌گذاران تعامل کنیم و تمام نهادها و ارگان‌های اجرایی شهر باید اولویت خود را در جذب سرمایه‌گذار قرار دهند.

وی با تأکید بر عملکرد مثبت شورای اسلامی شهر قم و شهرداری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با تمام وجود در حال کار در شهر قم هستند، اما با تمرکز بیشتر بر جذب سرمایه‌گذار می‌توانند سرعت توسعه شهر را افزایش داده و بسیاری از مشکلات اقتصادی شهر را حل کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پول داشتن و خرج کردن هنر نیست؛ مهم این بوده که بتوانیم با مشارکت مردم و جذب سرمایه‌گذار به همه اهداف شهری و اقتصادی شهر باوجود منابع محدود دست پیدا کنیم و این‌یک مدیریت قوی می‌خواهد.

وی اولویت‌بندی را نیز یکی دیگر از نکات مهم مدیریت دانست و مطرح کرد: متأسفانه پیرامون حرم به یک معضل تبدیل‌شده و دسترسی به حرم مطهر سخت شده است و چهره این منطقه شهر بسیار زشت است، درحالی‌که بیشترین حضور زائران و مسافران در این محدوده بوده که باید منظر این منطقه تغییر کند.

ذوالنور اذعان کرد: اولویت مدیریت شهری بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد تا سیما و منظر شهری حالت تخریب نداشته باشد و پروژه جدیدی تا اتمام پروژه‌های گذشته کلنگ زنی نشود تا مردم کمتر اذیت شده و مشکلات ترافیکی در شهر ایجاد نشود که نیاز به مدیریت دارد.

وی شرایط قم را از نظر جایگاه ویژه در کشور یادآور شد و مطرح کرد: باید از پتانسیل علما و حوزه علمیه استفاده کرده و به سراغ منابعی برویم که ظرفیت‌های بالقوه شهر را بالفعل کند و از زمین‌های پیرامون شهر برای توسعه شهر استفاده بیشتری کنیم تا مشکلات حل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ایجاد درآمدهای پایدار را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: محدودیت‌های مالی را باید با ایجاد درآمدهای پایدار برطرف کنیم تا توسعه شهر سرعت پیدا کند، مردم که از مشکلات و محدودیت‌های قانونی پشت پرده خبر ندارند و توقع سرعت در اجرای پروژه‌ها را دارند.

وی حل مسائل شهر را نیاز به همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شهر آماده هر نوع کمک و رایزنی برای جذب اعتبار و حل مشکلات داشته تا در این دولت کارهای بزرگی در شهر انجام شود.