انتقاد از اتخاذ تصمیمات مهم شهری در خارج از استان/مدیریت کامل شهر باید به شهرداری سپرده شود
انتقاد از اتخاذ تصمیمات مهم شهری در خارج از استان/مدیریت کامل شهر باید به شهرداری سپرده شود
ماشاالله سعادتمند عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: متأسفانه بسیاری از مشکلات مدیریت شهری قم، وجود ضوابط دست‌وپا گیر بوده و بسیاری از تصمیمات مهم شهری در تهران و شورای عالی معماری و شهرسازی گرفته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشاالله سعادتمند رئیس شورای استان و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مقدس قم در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به مشکلات مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از مشکلات مدیریت شهری قم، وجود ضوابط دست‌وپا گیر بوده و بسیاری از تصمیمات مهم شهری در تهران و شورای عالی معماری و شهرسازی گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: شهرداری باید این اختیار را داشته باشد تا تصمیمات مهم را در ابتدا خود اتخاذ کرده و سپس برای تصویب نهایی به تهران و یا هر نهاد عالی دیگر بفرستد، درحالی‌که امروز این روند برعکس انجام می‌شود و این‌همه مشکل وجود دارد.

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم، عدم مدیریت یکپارچه شهری را دومین مشکل توسعه شهر دانست و ابراز کرد: سال‌هاست این مشکل حل‌نشده و مدیریت شهری باید تمرکز کافی برای حل مشکلات داشته باشد و دولت باید بپذیرید مدیریت اصلی باید به شهرداری واگذارشده و شورای اسلامی شهر ناظر عالی شهر باشد.